Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

    Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

    Hej!

    Hoppar också in i tråden! Är född -72 och har en son som snart är 9 år och även en tonårsdotter. Har en ny karl sen några år som gärna vill ha barn, han har inga barn själv. Har försökt från och till ett tag men ska nu göra ett allvarligt försök!

    Har inte haft svårt bli gravid men det är i yngre år... Har läst så mycket om hur chanserna minskar när man är 40+. Läste någonstans att man bara har 1% chans bli gravid!? Låter mycket deprimerande!
    Nåja har ägglossning nu i dagarna, väldigt tidig i cykeln har jag märkt. Funderar på börja med äl stickor men testar utan ett tag först!

    Kul att ni startat en ny tråd förresten! Följt lite på avstånd och konstaterat det har varit lite dött.

  • Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-18 23:05:48 följande:
    Välkommen!

    Jag har oxå en tonåring sedan tidigare f-97 som var 15 då lillasyster kom -12 Hon tog 6 mån på sig att bli till, fick även ett MA under den tiden. Jag var 41år när hon kom. Mannen min är yngre än jag o hade inga tidigare barn.

    Vi fick gå med i en föräldragrupp där vi var fem par. Jag var nervös att vara den gamla mamman bland alla 25-åringar men det visade sig att vi mammor var 35, 40, 41, 44 o 23 Så tack vare hon som var 44 så hoppas jag på att det även skall vara möjligt för mig att bli gravid

    Hur stor procentuell möjlighet vi har väljer jag att inte googla på då jag tror att det är väldigt individuellt!
    Tack så mycket:)
    Min man är också yngre:) Min dotter är född- 96 och lillebror är 9 år yngre. Så det blir ett glapp till på minst nio år om det skulle bli något nu. Lite åldersskillnad men det känns ok faktiskt!

    Det låter ju väldigt positivt med så många äldre i din mamma grupp! Klokt inte googla på det men svårt låta bli :-S

    Grattis till dig som är gravid Freje :) Blir man glad själv och känner det finns hopp!


  • Anonym (Mini)

    Måste slänga in en fråga här.

    Har inte alls koll på alla dessa "hjälpmedel" Tex Rosenrot, munkpeppar och Agnus Castus, vad är detta bra för? Det ska hjälpa en på traven att bli gravid, så mycket har jag förstått, men exakt vad innebär det? Pergo har jag förstått är om man inte har ägglossning. Eller är jag ute och cyklar? Tacksam för svar

  • Anonym (Mini)

    Tack för alla svar! Jag tror jag behöver är mer ha koll på att pricka in dagen för äl. Rätt mycket känningar när det är på g men vet inte exakt om den precis varit el är på gång. Lusten runt äl är det inge fel på heller

    Äl test skulle behövas tror jag Tips på bra sådana?

    Sparvöga känner igen dina tankar. Har funderat mycket vad folk ska tycka/tänka. Låter positivt ingen varit negativ! Tror det är därför det inte har planerats på allvar här riktigt tidigare. Men nu köör vi

    Fördelen med barn sent är att jag iaf är mycket mognare och betydligt bättre mamma än när jag fick dottern, 24 år. Sen rätt karl oxå naturligtvis Kan inte komma på någon nackdel förutom riskerna. Vi orkar med bebis fast vi båda är 40 +

    Håller tummarna Jämtlandstatus hur går det?

  • Anonym (Mini)

    Nu fick jag sån här panik känsla igen. Läste i en annan tråd någon skrev om man hade 2 äl efter varandra så kunde man vara på väg in i klimakteriet. Har svårt pricka äl för jag tycker mig ha haft två äl flera ggr sista tiden. Tänk om man är på väg in i klimakteriet?
    Har dessutom denna månad efter äl inte fått ömma bröst. Brukar alltid få det precis efter/under äl. Riktigt sådär jätte ömma. Nu känner jag ingenting alls.. Antingen håller man på att komma in i klimakteriet eller så är det något annat.. Ber om ursäkt för detta negativa inlägg men fick lite panik nu såhär på morgonen :(
    Så tråkigt med missfall :(

  • Anonym (Mini)
    PoL skrev 2014-08-23 18:48:12 följande:

    Mini: ibland kan det vara genetiskt vid vilken ålder man går in i klimakteriet, vet du hur gammal dina närmaste kvinnliga släktingar var? Jag har ingen aning om det finns en koppling mellan klimaktieriet o två äl utan tänker mer på din oro. Själv riskerar jag tidigt klimakterie - både mamma o mormor var 40 när det var dags - så därför blev jag stressad o sen lättad nu då jag själv blev 40 vid detta försök. Då fick jag tyvärr först ett tidigt mf men som tur är, tog det sig igen


    Oj vad härligt höra! Stort grattis! :)
    Jag har ju kollat med mor hon var 50 och hennes mor kom in i klimakteriet också ganska sent, så det ger mig ju lite hopp! Min farmor var 43 när hon fick sitt sista barn. Det känns ju också bra:)
    Jämtlandsstatus:
    Det var det jag läste i en annan tråd, så tror kanske jag inbillar mig, men har känts som två äl efter varandra plus att jag blöder mycket mer nu senaste året vid mens, kroppen har ändrat på sig lite.. Därför min oro.. I den tråden stod det att man började närma sig klimakteriet om man hade två äl. Jag har haft "äl flytningar" 2 ggr med några dgrs mellanrum senaste perioderna, antar det är 2 ägg som släpper då?
  • Anonym (Mini)

    Hej!

    Jag skrev i början av tråden. Har dock legat lågt i ngra månader då det har varit en liten paus. Nu är man inne i svängen igen och har bim på fredag och börjar känna symptom inför mens. Visserligen väldigt trött men jobbar skift så finns alltid en naturlig förklaring till symptomen! Planerar inför nästa månad med munkpeppar och rosenrot. Om nu detta hjälpt någon?

    Kul ni som plussat :)

  • Anonym (Mini)
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-27 06:26:33 följande:
    Välkommen tillbaka!

    Jag vet inte om munkpepparn hjälpte mig att bli gravid men det är inte omöjligt för den stabiliserade cykeln i alla fall. PMSen försvann o mina spottings blev kraftigt mindre! Så jag tror det hjälpte mig.

    Håller tummarna för dig denna månad!!
    Tack så mycket Jämtlandsstatus!

    Har beställt äl tester som jag aaldrig använt, vet knappt hur man gör men nu jäklar  Ska absolut testa munkpeppar! Kör man mellan mens och äl eller hela perioden?
    BIM i morgon, inga större förhoppningar, har bara mindre symptom än normalt och lite halvt illamående. Säkert inbillning!

    Roligt du plussat Jämtlandstatus
  • Anonym (Mini)

    Så kom mensen som en klocka. Punktlig varje månad men ändå inget plus. Tycker man borde ha koll på äl då men tydligen har man inte det. Nästa månad blir det älstickor!

    AnnaL72 jag är också född -72. Har inte hört något negativt alls, det sitter nog mest i mitt huvud! Har en ny man som inte har barn som gärna vill ha barn. Börjar känna att  det brinner i knutarna och funderar också mycket på om det är "ok".
    Min dotters kompis, som är 18 år, är gravid. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det! Betyder att jag borde vara mormor? Är jag för gammal? Hon är lite väl ung kan jag tycka men det handlar ju bara om hur bra förälder man är och åldern har mindre betydelse. Man kan vara jätte mogen som 18 åring men personligen är jag nog en bättre mamma idag än när jag var 24, när min dotter föddes.

  • Anonym (Mini)

    Så har man testat äl stickor för första gången! Vet inte om jag drack för mycket innan för fick ett svagt streck och har alltid tidig äl, på dag tio idag. Har normalt äl runt dag 9-10. Men kanske haft helt fel innan men har ganska tydliga äl symptom, så alltid litat på det men men... Ska bli spännande se iaf :) Väntar BIM den 25 december, riktig julklapp! Kram på er alla!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)