• Themis

Kontanter till 18-åringen?

Vi (2 vuxna +1 barn) är bjudna till 18-årsfest för min mans kusinbarn, tjejen har tagit studenten nu i juni och har ju då fått present och uppvaktning.

Vi träffade några i släkten igår och de sa att tjejen enbart önskar sig reda pengar, eftersom hon precis varit ute och rest med kompisar och kom hem pank.

Hur mycket hade du lagt i kuvertet då till kusinbarnet som fyller 18?

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Svar på tråden Kontanter till 18-åringen?
  • pigglet

Vi brukar ge syskonbarn 150/familj. Men vid 18 år kanske något mer, typ 200?

• Birgitta02

18 år är ju ganska stort att fylla. Så 500 kr hade det blivit för mig.

• Hobbyarkitekt

300:-, då har jag taskig ekonomi.

500:- om jag varit tätare - det handlar ändå om en 18-årspresent.

• Masken84

500kr hade jag gett i pressent eller så hade jag köpt presentkort på typ hm. Bara för att man önskar sig pengar så behöver man inte få det.

• Themis

Okej, tack för svar.

Jag var lite osäker på hur andra tänker där och vi tycker ju att vi redan har gett en "stor" present till studenten, men då är det väl bara att pynta lite till...

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Themis
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-11 10:32:18 följande:

300:-, då har jag taskig ekonomi.

500:- om jag varit tätare - det handlar ändå om en 18-årspresent.

Jo, men om man är rätt övertygad om att de där 500 bara kommer att gå till höstens uteliv och inte till något bestående så blir i alla fall jag lite mindre generös, kände jag.
  • Alexi
    Themis skrev 2014-08-11 12:20:47 följande:
    Jo, men om man är rätt övertygad om att de där 500 bara kommer att gå till höstens uteliv och inte till något bestående så blir i alla fall jag lite mindre generös, kände jag.
    Men ge ett presentkort då? Så bestämmer ni vilken typ av affär hon gör av med pengarna på.
  • mammalovis

Vi har gett 200 kr per kusin, men de slutar få när de fyller 15 år då det börjar bli många kusiner med åren.

Svar på tråden Kontanter till 18-åringen?