argen skrev 2014-08-11 15:18:21 följande:
Svår fråga att svara på eller riktigt veta vad det är han frågar efter. Det är nog rätt många som fantiserar om sin partner i olika sexuella situationer men sedan inte kan skilja på vad man vill leva ut eller bara behålla som fantasi. Ni har ett distansförhållande och då är det lätt att fantasierna svävar iväg. Kanske kan ni bara leka med fantasin och låta det stanna där?
Kanske är han svartsjuk av sig och använder sig av det här sätter att kolla ifall det finns någon i din omgivning som du tänder på. Ett kontrollerande beteende där han sedan använder ditt svar som en härskarttaktik i erat förhållande. Det är nog den värsta anledningen...
Eller så är det något som han verkligen skulle tända på (mer vanligt än de flesta tycks tro). I det fallet kanske han har svårt att avgöra ifall du ger honom det svaret som du tror att han vill höra och att hans "tjat" är ett sätt för honom att bevisa att han menar allvar och att han verkligen är så generös mot dig, vilket gör honom välmående att veta att (det behöver inte bara tillfredsställa hans kåthet). Naturligtvis så ska du inte göra något som du inte vill, men om ni inte båda känner efter vad som är absolut no no, pratar svarar ärligt och litar på varandras svar så blir det svårt att hitta en lösning.
Det behöver inte vara snabba svar utan det viktigaste är att inleda en diskussion. Fördöm inte varandras känslor utan förklara istället hellre att vad du föreslår känns väldigt främmande för mig där man lämnar en liten öppning för vad man kan komma fram till men var tydliga med att ingen någonsin ska ställa upp på något mot sin vilja. Ett nej är starkare än ett ja och kan inte den acceptera det så är det lika bra med nej till förhållandet.
Tack för ditt svar!
I början så trodde jag att han sa så för att jag skulle säga nej (att jag bara vill ha honom) men sen blev de mer & mer & en gång frågade han om jag hade en kompis jag tände på ... (Detta var precis i början & har inte hänt efter den gången) Jag blev ledsen för det kändes som han bara tänkte på sex & få sig själv att njuta eftersom jag förklarat att jag inte tycker om de.
Han pratar inte lika ofta om de i tele men tkr om ifall jag skulle skriver något sånt på sms. Har sagt att det bara är att berätta om han skulle vilja ha en trekant (men att jag inte vill ha de) & han säger att han inte vill att jag gör något med någon eller har sex med någon annan. Han är svartsjuk - ja. Blir helt förvirrad!