Social fobi? Eller?
Nu är jag trött på den här skiten, alltid undrat vad som vart fel på mig.
Har kollat runt om social fobi i ca 1 år nu och bestämt mig för att göra en tråd lite om hur jag är..
- Telefonskräck, vill inte svara när folk ringer, dem tror jag är nonchalant och otrevlig
- Torgskräck, Om jag ska vänta på någon i stan eller på något annat ställe där mycket folk cirkulerar känner jag mig uttittad som aldrig förr, om någon skrattar kan jag få för mig att det är åt mig de skrattar osv. Slutar ofta med att jag står och kedjeröker tills personen jag väntar på dyker upp.
- Kollar väldigt mycket på folks reaktioner när jag pratar med dem, speciellt i grupp, alltid rädd att inte känna mig omtyckt, att folk ska tycka jag är konstig.
-Sitter jag på tåget så kollar jag alltid ut genom fönstret eller ner i telefonen, riktigt nervös, det kan sitta en jättesnygg tjej och spana in mig sätet mitt emot, skulle ALDRIG kunna möta hennes blick utan att rodna och allt det där.
Det värsta är att folket i min krets tycker/tror jag är supersocial och kan inte tänka sig att jag mår/tänker såhär, dem tycker bara jag är en dålig jävla polare eftersom jag ofta undviker sociala sammanhang som middagar med mycket folk osv..
Vet fan inte vad jag ska göra, är trött på det här. Gör inget med mitt liv, ringer något samtal som kan vara jobb så struntar jag i att svara osv.
Vad har ni för råd???