Inlägg från: MxMeNow |Visa alla inlägg
  • MxMeNow

Internat eller inte?

Jag gick på ett internat här i Sverige och det skulle jag aldrig utsätta mina barn för. Ytlighet och fina efternamn var A och O, nej det var ett helvete!

Men jag tror att det är väldigt individuellt, det kan ju gå jättebra för er son. Alla är olika med olika förutsättningar. Ställ honom i kön, ni har ju några år på er och beslutet behöver ni inte ta medan ni väntar på antagning.

• MxMeNow
    Vendelamarie01 skrev 2014-08-12 17:02:54 följande:

Okej, ja det förstår jag att det kan vara. Vi ska ställa honom i kö och sen får vi prata om det när det blir aktuellt. Han har ju flera vänner som antagligen kommer gå där och som han annars bara skulle träffa på lov vilket hade varit tråkigt. Sen vet man ju inte om de fortfarande är bästa kompisar när de blir äldre. 

Jag tror att det är viktigt att han själv får vara med och ta beslutet. Om hans inställning är att det blir hemskt så blir det nog det med. Men det kan även bli väldigt bra torr jag! En suverän utbildning och mer fritidsaktiviteter än vi hinner skicka honom på.

Jag tycker att det låter sunt! Det är ju en helt annan mentalitet i England kring internat också och det får du betona om din omgivning har invändningar. Att han kan komma hem över helger och lov och att hans vänner går i skolan med honom underlättar också. Förnuftigt att låta honom vara delaktig i beslutet.
Svar på tråden Internat eller inte?