Känner mig utnyttjad/Överkörd
Hej allesammans!
Jag är förlovad med min tjej och hon har en son på 13 år som bor hos oss varannan vecka.
Mitt problem är att tjejen daltar med sonen alldeles för mycket och sonen sitter bara i rummet och spelar på iPad, dator och samtidigt tittar på teve. Sonen säger att han inte har något att göra och tjejen skickar aldrig ut honom och till o med delar hans biff på tallriken osv...
Dessutom så kräver hon att sonen skall ha rummet och vi bor i vardagsrummet eftersom vi bara har en tvåa vi bor i. Jag stör mig extremt mycket på att han kan bara stänga dörren och stänga in sig medans vi får ligga i vardagsrummet som känns inte alls "privacy"...
Ett problem till, hon blev gravid för ett år sedan och nu har jag en son ofrivilligt som det går pengar till också. Inte nog med att allt skall satsas på styvsonen så nu har vi ett barn till att försörja som dessutom inte jag ville ha utan hon behöll det mot min vilja.
Jag funderar ofta på att bara dra och lämna allt, men lägenheten är trots allt skriven på mig. Jag känner att jag flippar snart. Älskar henne otroligt mycket, men har känt länge att detta tär på mig alldeles för mycket. Förr hade jag hela kläder och kunde göra som jag ville och köpa nya kläder osv.
Nu är det inte en spänn kvar när allt är betalt. Sedan så röker hon som en borstbindare också.
Jag är så frustrerad att jag inte kan skriva nästan så hoppas ni förstår mitt skriveri och ser helheten om inte annat.
Fred o Kärlek