Anders 386 skrev 2014-08-13 12:06:18 följande:
Tack för svar. Efter att ha forskat lite så har jag sett att det är en medicin som inte är att leka med. Extremt snabb på att skapa ett beroende och med vissa personlighetsförändringar som biverkning. Det är lite "uppåttjack". Att sluta med den är ett helvete. Många missbrukar den. Och många säger att den tar bort sexlusten. Män som använder den har jättesvårt att få orgasm.
Men mycket hänger väl på doseringen förstås...
Jag tycker att jag anar en försämring av sexlusten hos min partner, och det är lite för dåligt redan nu enligt mina önskemål.
Men den är fruktansvärt effektiv mot värk.
Märker frun av det själv så hon tycker det är jobbigt?
Det finns ju många bra värktabletter, beroende på vad man har för smärtproblematik - kanske något annat passar henne bättre...
För min del är det den enda som "ger" mig nånting, övriga piller som man normalt får utan att vara döende, kan jag lika gärna ta en läkerol i stället..
Jag är extremt tolerant och det är ju inte bra för det är verkligen till att tänka på så man inte stoppar i sig för mycket piller.. Har överdoserat ett tag nu då min kropp varit helt uppfuckad..
Visst är det lite uppåttjack, påverkar serotoninet i hjärnan så den har lite ssri-effekt... Gör det ju också lite lättare att "fastna" då den påverkar mer än bara det onda..
Lycka till, pma gärna om du funderar på nåt mer, jag kan vara dålig på att gå tillbaka och svara i trådar..