• Anonym (hm)

Jag hatar att åldras! Fler?

Jag resonerar så att en man blir ju bara bättre med åren så därav lider jag inte värst mycket. Det intressanta som jag ser det är att man inte upplever sig själv som i krökarna av 40 men så ser man på andra att de åldras och ja...troligen åldras man liiite själv också. Men ärligt talat TS spelar det så stor roll det är ju din insida som räknas och inte utsidan.
    Ibland kan man ju stöta på 30 åringar som man trodde var 55.... Det blir alltså inte bättre än vad man gör det till. Min psykiska ålder blir aldrig högre än 25...kanske 26... :)

• Anonym (hm)

TS det finns ett ordspråk:

"-När ljuset är släckt är alla flickor lika vackra"

Ingen åldersdiskriminering där inte...

• Anonym (hm)

18 är väl att ta i lite, flickorna får gärna se ut som 25 hela livet och allt sitter fast :)...usch...
    Jag tror inte man skall fundera så värst mycket över det där med psykisk ålder för en sak är säker det blir inte bättre att dissekera det i detalj. Jag har likt TS umgåtts med äldre eller yngre rätt mycket faktiskt.
    Jag tror att det kan vara så att din inre bild om hur "livet skall vara" kanske är lite snedvriden och att det gör att du känner att du inte passar in. Kanske trivs du inte i mainstream segmentet. Men vem har sagt att man skall leva precis som alla andra, det har aldrig intresserat mig. Jag har gått mina egna vägar och det funkar fin fint. TS du behöver inte falla in i ett fack om du inte känner att det är du.

• Anonym (hm)

Ja vi är ju inte många längre som har skönheten och fastheten kvar......hm...:)

Nej men man behöver inte vara mainstream heller, man kan leva ett medelåldersliv riktigt bra utan att vara mainstream. Du skall ALDRIG anpassa dig utan du skall vara som du är. Att vara medelålderssvensson tycker jag låter skittrist. Man får bara söka anpassa situationen efter åldersförutsättningen. Fega inte byt jobb till något som passar livsstilen, byt bostad till något som passar osv. Jag håller själv på nu med lite transformering för att det skall passa mig perfekt. Du blir inte ensam, sluta tänka en massa negativa tankar. Du vet negativa tankar föder bara negativ energi och leder nedåt. Tänk positivt, det är viktigt sedan finns det en lösning också för dig, det är jag helt säker på.

• Anonym (hm)

Det är väl inte så dumt att bli 70+, spela boule och dricka rödvin hela dagarna på franska rivieran.....

• Anonym (hm)

Det beror helt och hållet på dig själv och vilka förberedelser du gjort före pensionen för att tillvaron skall bli god. Hälsan kan man dock aldrig förutse.

• Anonym (hm)

Privata pensionslösningar tryggar ålderdomen för inte kan man förlita sig på det allmänna.

• Anonym (hm)

Nja jag vet inte men visst kommer det bli sämre i framtiden men som sagt då får man se efter eget hus på bättre sätt.

• Anonym (hm)

Då gäller det att ta fram sin kreativa sida och finna jobbet som passar livet och inte tvärt om. Kanske passar ett egetföretagande i någon form TS bättre. Men som sagt man måste vara kreativ så att man inte ändar upp som trist orakad kontorsråtta... :)
    Jag tror TS att du har umgåtts med fel personer helt enkelt, dem som helt enkelt är stöpta i samma form. Jag personligen sitter inte "fast" utan företar mig vad som helst bara när andan faller på. Jag är i åldersgruppen och ägnar ingen tanke på dessa trista. Vill jag åka någonstans kan jag göra det spontant rakt av och gör också så.
    Det är aldrig svårt att finna likasinnade...de kommer till mig.

• Anonym (hm)

Killar har lättare att tänka out of the box och bara "göra" medan tjejer mest oroar sig för att inte hamna utanför normen. Därav åker du på singelkillarna. Men det finns tjejer också som kör sitt eget race totalt, känner tom dem med barn som lyckats över förväntan på det planet.
    Alltså det du beskriver med ett kontorslandskap får mig att rysa under huden...en mardröm...sitta där och vänta...in pensionen om 25 år....Fy fan.... Jag skulle förtvina inifrån.
    Nej då är det bättre att skapa något eget där du styr över dig själv, typ frihet under ansvar. Gärna verksamheter som inte geografiskt styr dig till en plats samt som inte kräver 9-17. Sådant som "sköter" sig själv under viss tillsyn är perfekt för då har man möjlighet att företa sig det man vill, när man vill.

• Anonym (hm)

Klart man skall ha något som sköter sig själv och jo jag har ett nytt sådant projekt på gång. Nej man kan inte slava för andra.

• Anonym (hm)

hahaha tur att man är man då.....och är som ett årgångsvin som bara blir finare med åren....

Svar på tråden Jag hatar att åldras! Fler?