Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Smala pojkbyxor.

Vart hittar man jeans som är smala i midjan men som inte har pinnsmala ben? Sonen är mager som en sticka och alla byxor rasar av honom. Storlek 140-146. 

Helst skulle han vilja ha baggy-jeans. 

Vart hittar man college-tröjor som inte är jättebreda utan passar smala barn. De mesta vi testat är så breda över axlarna. 

Det är inte lätt att klä en magersticka med åsikter om vad han ska ha på. Drömmer

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Smala pojkbyxor.
  • Dr Mupp
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-13 00:47:51 följande:

Åh, vad heter det där nu igen... Typ som ett långt och platt "band" med en massa hål i?

JUST DET! - SKÄRP!

Det är mitt främsta tips.

Nästa tips är att slopa barnstorlekarna och istället gå på length och waist-mått.

Jag är själv för smal för strl 32-34. Barnstorlekeb som mäter som en 32-34 i midjan, är ungefär 152. Dock är jag 165 cm lång, så 152 passar ju inte rent längdmässigt.

Det enda alltså fungerar helt och fullt, är äkta jeans med waist och length-mått.

Han hatar skärp.

Ska kolla 32-34 storlekar.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-13 10:17:12 följande:
    32-34 är nog som sagt för stort. Men du kan testa waist-length mått. Då måttar du midjan och får ett mått där, sedan måttar du benen och får ett mått där - sedan är det bara att leta byxor med midjemått och längdmått.

Ps. Du kan informera din son om att alla hiphopare bär skärp. Köp ett coolt spänne, han kanske ändrar sig?
    han har massor med coola skärp. Problemet är att byxorna blir knöliga i midjan när de dras åt med skärp. Sen tycker han att det blir ett onödigt moment att knäppa upp skärpet när han ska på toa.
  • Dr Mupp
    cosinus skrev 2014-08-13 09:41:59 följande:

Dessa har min 8-åring. Sitter inte tight runt benen på honom och han har inte klagat på att det är tjej-jeans. Som vanliga jeans i kvaliten, alltså inte en massa supermjuk strech som går sönder direkt. Han är också galet mager.

Vi gillar :)

www.lindex.com/se/barn/flick-128-170-cl/byxor-shorts/7076818/Slim-jeans/

Får åka och titta på dem.
Svar på tråden Smala pojkbyxor.