• AnnCamilla

stretchjeans

hej på er!
    Tänkte höra med någon klädkunnig om en sak nu är det ju så inne med stretchjeans, de ska sitta tajt och gärna vara nerstoppade i stövlarna och allt vad det nu är ja ni vet!
    En expedit sade att när man köper stretchjeans ska man köpa en storlek mindre än man har för de töjer ju sig efter att man tagit på sig dem...
    nu har jag köpt ett par och skulle helst velat ha en storlek mindre men det fanns inte, går de ihop något när man tvättar dem första gången så de kanske blir bra?
    är rädd att att jag kommer reta mig på att det är lite lite för stora??

tack på förhand

• Svar på tråden stretchjeans
  • Hanah

Generellt sett så ska man ju köpa jeans o stretchjeans oxå som sitter liiite för tight när man prövar de första gången, eftersom de töjer sig. Efter tvätten brukar de bli som de var där de var nya, men töjer sig lika snabbt igen.,..

• m2rru

Har ett par i (rätt) storlek, och dom ramlar ner hela tiden. Nästa gång köper jag en storlek mindre.

• Lola Jämtland

O kom ihåg!
    Inget sköljmedel till strechjeans! För då försvinner strechen.

• AnnCamilla

Jasså INGET sköljmedel, det har jag aldrig hört, bra att du sa det!!!!!

• AnnCamilla

Föresten nu när jag tänker efter så har jag har jag sköljmedel när jag tvättar mina strechjeans nu och de har inte tappat strechen????

• BabyJia

Sist när jag beställde stretchjeans så beställde jag en stl mindre å de stod att dem skulle va lite stora i stl, men icke passa då dom. Fick dem inte över röva ens

• AnnCamilla

det är SÅ olika det där med storlekar, vissa 38 kan vara för stora för mig och vissa för små, vissa 36 passar utmärkt och vissa för små!!!!!!!!!!

• Karpet

Det man sk tänka på är att inte tumla dem. Åtminstone inte så hett, då kan stretchtrådarna gå sönder. Det är bättre att hänga upp dem när man torkar dem.

• Hanah

Jo jag har alltid sköljmedel när jag tvättar mina stretchjeans, o de är lika stretchiga som förut... men som nämndes tidigare, tumlaren är nog inge vidare

• helenasthlm

Vadå är de nån som tumlar jeans? tihi.

Kul me en massa tips.

Jag köpte jätte snygga mörka stretchjeans på Lindex för nån vecka sedan, riktigt tajta och som man kan ha nerstoppat i stövlarna.

• AnnCamilla

helenasthlm
    AHA vad gav du för dem?
    Apropå att få ner i dem i stövlarna, tjejer hur gör ni, är det bara jag som inte får ner mina byxor i stövlarna, jag kan inte dra igen dem då?

• Cuthalion

AnnCamilla

Vira dem runt benet och dra strumpan över så brukar det gå lättare (från en med ridvader som i princip inga stövlar når runt )

helenasthlm

Jag tumlar alltid mina jeans, finns det något smidigare sätt att torka kläder

• AnnCamilla

Aha!!! vira dem runt benet och dra strumpan över...hmm ska testa detta tack för tipset

• Hanah

Det är ju lättare att få ner dem i stövlarna om man köper riktiga "stuprör", de är som långkalsonger fast lite tjockare. Haha.. det lät ju snyggt...

• StrawberryGirl

Jag har sköljmedel till mina strechjeans och det funkar alldeles utmärkt!

• AnnCamilla

Jag tycker stuprören är jäte snygga nu
    Bara svårt att hitta några till bra pris?

• Bellini2
    AnnCamilla skrev 2006-02-15 21:37:48 följande:
    helenasthlm
    AHA vad gav du för dem?
    Apropå att få ner i dem i stövlarna, tjejer hur gör ni, är det bara jag som inte får ner mina byxor i stövlarna, jag kan inte dra igen dem då?
    Trä byxbenen över stövelskaften, ta på dig stövlarna och dra upp byxorna. Det är inte så flexibelt men då får du på dig de allra tajtaste byxorna utanpå stövlarna.
  • misplacedname
    Bellini2 skrev 2012-04-20 10:18:52 följande:
    Trä byxbenen över stövelskaften, ta på dig stövlarna och dra upp byxorna. Det är inte så flexibelt men då får du på dig de allra tajtaste byxorna utanpå stövlarna.
    5 år gammal tråd. Hoppas de har hittat en lösning redan.
Svar på tråden stretchjeans