Inlägg från: annika52 |Visa alla inlägg
  • annika52

Moderkaksprov??

Min dotter gjorde kubtest först och när det blev avvikande mått på babyns nackspalt fortsatte de med moderkaksprov dagen efter.Det kändes enligt henne lite obehagligt men var snabbt över ca 20 sekunder.Ovissheten är nu värst då hon väntar på ett svar,vilket vi tror ej blir bra.Så prata med din barnmorska om din situation så får du säkert göra det,med tanke på vad du gått igenom.

• annika52

Tack Jakki för du önskade positivt rresultat.men tyvärr fick min dotter samtal från läkaren 15/8 att det inte såg bra ut och de ska nu ha ett samtal på måndag då de får veta mera och hur de ska gå vidare.Allt har sista veckan varit så fokuserat på den lille i magen.Innan kubtest planera lite och efter testet känns det som att barnet ej längre räknas fast den ff lever i livmodern.Livet tar slut innan det ens börjat riktigt.Jag lider verkligen med min dotter men kände igår när hon var hemma hos mig att vi kunde prata om det pån ett bra sätt.Hon berättade att de beställt en extra bred säng pga babyn och blev sen och tårarna rann.Jag kramade om henne och vi grät tillsammans.

• annika52

Hej igen!
    Trisomi 13 och 18 visade moderkaksprovet. Lika med ej livsdugligt.Den info fick min dotter och hennes pojkvän igår av läkaren. Så det blir att avbrytande av graviditeten med påbörjan 22/8 med en tablett och sen fortsättning på måndag. Usch vad orättvist det känns

Svar på tråden Moderkaksprov??