• Psychopath

Ingen HDMI-utgång på tvn, hur koppla tv-box?!

Jag har skaffat TiVo, alltså en tv-box, för att kunna se lite fler kanaler. Har en tjocktv som inte är så jättegammal, men den saknar HDMI-utgång och har bara SCART samt S-video och några andra portar. Jag är siktkass på allt som har med teknik att göra så min fråga är, kan jag använda en SCART/S-video-kabel istället för HDMI? Funkar det eller är det helt olika funktioner de har? Eller funkar det att använda en sån där kombinationskabel som har HDMI i ena änden och SCART i andra? Vet inte vad jag ska ta mig till annars, har inte direkt råd att köpa ny tv.

• Svar på tråden Ingen HDMI-utgång på tvn, hur koppla tv-box?!
  • Psychopath

Jo, men den är ju rätt dyr, finns ju nästan billiga tv för samma pris. Tror du inte det funkar med att använda bara en SCART-kabel istället då och skippa HDMI:n helt?

Henles slyna skrev 2014-08-13 21:17:57 följande:

www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/scart/signalomvandlare/scart-till-hdmi-omvandlare-p98662

Här finns en adapter som borde funka. Dyr var den, dock. Kanske finns det billigare om du kollar på prisjakt.

• Henles slyna
    Psychopath skrev 2014-08-13 21:24:21 följande:

Jo, men den är ju rätt dyr, finns ju nästan billiga tv för samma pris. Tror du inte det funkar med att använda bara en SCART-kabel istället då och skippa HDMI:n helt?

Jo, förlåt, jag har feber och är helt borta i huvudet, så först missuppfattade jag din fråga och sedan missuppfattade jag vad grejen jag länkade till var för något. Svaret är att ja, det ska funka med en kabel.
Svar på tråden Ingen HDMI-utgång på tvn, hur koppla tv-box?!