• Anonym (Hjälp!)

När dras semesterdagarna?

Att jag efter att ha varit anställd i 14 år inte ens kommer ihåg detta är så pinsamt att jag helst vill vara anonym här.
    I alla fall, jag har semester nu och kommer ha det till och med 26aug. Tittar jag på lönespecifikationen för juli månad står det att jag har 19 dagar kvar tillgodo på mitt semestersaldo. Är det då 19 dagar kvar när jag haft all min sommarsemester eller kommer de ändras när jag haft min semester? Minns  inte om dagarna dras före eller efter jag varit ledig.

• Svar på tråden När dras semesterdagarna?
  • Tittij

Om din lönespec är för perioden 1 juli - 31 juli så är semesterdagar till och med 30:e juni med räknade.

Semester uttagen under juli kommer dras av på din lönespec i augusti, och ev uttagna dagar i augusti dras på septemberlönen.

• Maria 434

LÖnespecen avser ju just juli så de 19 dagar du har kvar borde vara INNAN din semester.
    September månads lönespec bör innehåll de antal dagar du har kvar 

• Birgitta02

Lönekontoret kan ju inte dra dina semesterdagar INNAN du haft semester. Jag vet inte hur just ditt företag funkar. Men normalt så får man sin semesterersättning månaden efter man haft sin semester, och man drar bort semesterdagarna månaden efter också.

• cissi82

Mina sem dagar dras när dom är beviljade i systemet av chefen. Semesterersättningen kommer månaden efter jag haft semester.
    Jag jobbar inom en kommunalverksamhet.

• Anonym (Hjälp!)

Jag jobbar också inom kommunal och jag blev lite fundersam. Jag tyckte att jag hade många semesterdagar kvar när jag ansökte om semester i mars men nu när jag tittade igår hade jag betydligt färre än jag hade för mig. Kanske är det då samma för mig,att de dras när de blir beviljade. Får kolla upp det annars när jag kommer tillbaka till jobbet.

cissi82 skrev 2014-08-14 22:24:12 följande:

Mina sem dagar dras när dom är beviljade i systemet av chefen. Semesterersättningen kommer månaden efter jag haft semester.

Jag jobbar inom en kommunalverksamhet.

Svar på tråden När dras semesterdagarna?