Inlägg från: Anonym (maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (maria)

Berätta för (tonårs)barn att man gjort abort?

När jag var 14 berättade min mamma att hon skulle genomföra en abort. Tyckte personligen inte det kändes som bågon stor grej utan var tacksam att hon berättade så jag visste varför hon skulle till sjukhuset och varför hon mådde dåligt efter. Är man tonåring sörjer man inte ofödda syskon och att man förstår att valet av abort inte har något med de befintliga barnen att göra.

• Anonym (maria)

När jag var 14 berättade min mamma att hon skulle genomföra en abort. Tyckte personligen inte det kändes som bågon stor grej utan var tacksam att hon berättade så jag visste varför hon skulle till sjukhuset och varför hon mådde dåligt efter. Är man tonåring sörjer man inte ofödda syskon och att man förstår att valet av abort inte har något med de befintliga barnen att göra.

• Anonym (maria)
    Anonym (tragiskt) skrev 2014-08-16 16:48:34 följande:

Tragiskt att börja äta p-piller redan som 16-åring =(

Många som börjar äta redan vid fjorton års ålder och oftast av medicinska skäl. Hur kan du själv vara säker på att din egna dotter inte kommer äta)äter p-piller i tidig ålder? Det är många föräldrar som inte vet om att deras döttrar äter p-piller och det är tragiskt.
  • Anonym (maria)
    Anonym (tragiskt) skrev 2014-08-16 17:42:23 följande:

Jag tycker det är betydligt bättre att använda kondom. Jag har aldrig ätit p-piller, började ha sex som 16-åring. Använt kondom sen dess och har aldrig blivit oplanerat gravid samt slipper biverkningar från p-piller samt att mixtra med min kropp. Kan aldrig vara bra att tillföra hormoner till en så pass ung kvinna, blir sådan obalans i kroppen.

Det är ju just pga att många redan HAR en obalans i kroppen som dem äter p-piller. Visst är kondom ett jättebra preventivmedel men vi vet även att många unga tjejer inte vågar föreslå kondom vid samlag och att det ofta inte finns tillgängligt när tillfället ges. Det är just därför det förekommer så mycket tonårsgraviditeter.
Svar på tråden Berätta för (tonårs)barn att man gjort abort?