Flickvän tar sms-lån..
Hej. Har varit tillsammans med min flickvän ett par år. Vi bor ihop och jag har en hyfsad inkomst men hon har det sämre. Har kommit på henne ett antal ggr att hon tagit snabblån, eller SK sms-lån. Har konfronterat henne ang detta och hon har varje gång sagt att hon skall sluta upp med det. Upptäckt (utan hennes vetskap) nu igen att hon fortfarande håller på med dessa lån, och jag blir såå besviken. Förstår inte vad hon gör med alla pengar. Eller förstår gör jag väll, hon kan helt enkelt inte hålla i pengar. Hon Måste köpa allt hon ser för att "unna sig" som hon säger . Jág menar, jag betalar allt hemma. Jag betalar boende, resor, bil, mat etc etc etc. Med andra ord så är alla nödvändigheter betalda. Jag har förklarat åt henne hur idiotiskt det är att betala dom där räntorna, och att om hon måste låna så kan hon göra det av mig, men det verkar inte gå in. Jag och hon är helt olika vad gäller det där. Jag är mer av den typen att, har jag inte råd att köpa, så köper jag det inte. Eller om jag verkligen vill ha/behöver, då får det vänta tills jag sparat. Är som sagt så besviken så att jag nästan kan lämna henne för det här nu. Vad ska jag göra? Har svårt att se en framtid med en människa som drar på sig skulder och inte över huvudtaget kan det här med ekonomi. Hon verkar inte ens försöka. Det ska ju sägas att jag älskar henne, så helst av allt vill jag hitta en lösning. Men men. Svårt.