Inlägg från: Anonym (c) |Visa alla inlägg
  • Anonym (c)

Varför ger man sitt barn "ord-namn" eller "onda namn"?

Patetiskt av folk utifrån som dömer någon utifrån vad de heter. De e de mest korkade jag hört. människor har inte med att göra vad andra heter.

• Anonym (c)
    Anonym skrev 2014-08-22 16:40:24 följande:

Du skulle ALDRIG reagera på ett namn, alltså..? Om någon presenterade sig som "Arne Anka" - och hette det på riktigt..?

Man kan reagera på ett annorlunda namn självklart. Men inte på ett negativt sätt. Jag har många vänner med väldigt annorlunda namn o jag dömde aldrig ut dom när de presenterade sig. Har även haft en chef som heter Damien o han var ingen konstig människa. Jag förstår ärligt talat inte ditt problem. Va gör de dig om nån annans unge heter "Arne anka"? Varför tycka synd om en människa som kanske heter lucifer? Varför skulle de gå dåligt för hen i livet av de namnet? De finns tex säkert en mördare som hette Anna eller Jakob. Nämen usch döp inte era barn t de nu. De e ju hemskt. Eller? Förlåt men du låter så inskränkt.
  • Anonym (c)
    Anonym (B) skrev 2014-08-22 17:38:35 följande:

Vd tycker du om Lucifer som nog kan anses som det mest etrema namnet? Kalle Anka är ju ingenting vid jämförelse!

Jag tycker absolut ingenting. De e ett namn. Inte en personlighet. Inget personligt favvo namn o mina barn kommer nog inte döpas till de. men skulle inte för en sekund rynka på näsan om jag mötte någon vid namn lucifer. Skulle inte tycka synd om hen heller då jag fortfarande inte förstår vad problemet är?
  • Anonym (c)
    puss skrev 2014-08-22 19:26:51 följande:

så om folk säger "din dumma jävla fula hora" och spottar folk i ansiktet är du ok med det, för du vet inte DERAS innebörd av orden?

Ok nu spårar de ur. Vad har detta med att folk tydligen inte får döpa sina barn t de dom vill utan bör följa ts åsikter o döpa dom till vanliga namn som inte på nåt sätt sticker ut? Folk får göra va fan dom vill så länge dom inte medvetet försöker såra någon. O de du just skrev har bara en betydelse. De va en löjlig jämförelse
Svar på tråden Varför ger man sitt barn "ord-namn" eller "onda namn"?