Anonym (Lucy Fair) skrev 2014-08-22 19:19:24 följande:
Och du tycker det är helt okej att ord och symboler förvrängs till något som det inte är och att det så skall förbli för att folk inte kan ta till sig andra tolkningar? Det är inget bra argument!
Du kan väl inte jämföra Dr Lecter med med soltecken heller!
Ondska kommer inte ur namnen och symbolerna utan ur själva feltolkningen utav dem. Att låta sig tystas ner är att vara ondskans makter till lags. Jag tycker man ska ha all rätt att tatuera in hakkors om man skulle känna för det. Vad man själv har för syn på innebörden kan ingen annan veta. De som anklagar denne är de verkliga ondskan eftersom de då lägger SIN syn och tolkning där den inte hör hemma; hos någon annan. Visst sen är det så det ser ut, det kan vi tacka Hitler och hans folk för, men är det inte dags att tvätta rent dem igen! Och ta dem ifrån de som använder dem till att bruka våld och annat som inte hör hemma här på jorden.
Du får gärna försöka rentvå namn och symboler genom att kalla dig själv Lucifer, Satan eller varför inte Pol Pot och Stalin eller tatuera dig själv full med hakkors. Du är en vuxen människa. Att däremot låta dina barn, som inte har någon som helst talan i ärendet, att föra den kampen, det är inget annat än egoistiskt och respektlöst gentemot barnet.
Jag kan tillägga att jag inte fär en sekund skulle döma ett barn som hette Lucifer eller Stalin eller vad nu månde. Barnet är ju helt oskyldigt till sitt namn. Däremot skulle jag inte kunna betrakta föräldrarna som annat än obildade, egoistiska stolpskott.