Ser mer ut som du behöver skriva ut pappret och fylla i.
Vore lättare för uppfödare att hjälpa dig, jag fyller ju i mina uppgifter via SKK om jag anmäler men anmäler jag min cocker till cockerklubbens utställningar så ser det inte ut såhär.
Vet ju inte riktigt vad allt står för men det handlar om utställning, Vart? och När?
Fyll i klassen du vill att din hund ska gå i, är din tax fortfarande valp när utställningen äger rum? Räkna ut och se hur gammal din tax är då..Ska du delta i uppfödargrupp eller avelsgrupp?Kolla med din uppfödare. Ditt medlems nr i Tax klubben, när hunden är vaccinerad (Ta med vaccinations papper till utställningen)
Sedan vill dom veta vad för tax du har: Korthår/Långhår eller strävhår. är det en tik eller hane (Hund) ? Har du en dvärgtax.normaltax eller kanintax?
Om du inte fått din tax mätt, så bör det finnas på utställningen. Oftast innan det börjar. (vet dock inte hur det är med valpar..)
Namn: Stamtavle namnet på din hund Regnr, färg och när den är född ska fyllas i.
Faders stamtavle namn och regnr samma med Moders..
Sedan fyller du i uppfödarens uppgifter för jag antar att ni inte hunnit med något jaktprov?Viltspårsprov?
Ja, finns nog någon som kan beskriva bättre, men det jag nämner ovan är det som är det viktigaste för dig att fylla i för din valp.