• MinnasL

Fjärde barnet i januari

Hej! Väntar också 4.e barnet. Än så länge är BF 20 jan men kan ju ändras efter RUL. Ska göra RUL nästa vecka. Har bara gjort glukosbelastning en gång fast jag har vägt lika mycket vid varje graviditet. Hade bytt MVC och barnmorska då så det var säkert deras rutiner. Har 3 flickor i åldern 8, 6 och 5 år gamla. Vi gjorde FVP och sa att vi ville veta kön men det blev något missförstånd för när svaret kom så stod det inget om kön. Nu har vi bestämt oss för att det får bli en överraskning.

• MinnasL

Mina tjejer vill ha en lillebror för de tycker det blir orättvist mot pappa annars :)

• MinnasL
    Sauii skrev 2014-08-19 16:49:34 följande:

Vad snällt av töserna att tänka så :)

Mina ville ju helst inte ha ett syskon till. Men fick dom välja så sa dom pojke. Dock är dom hur glada som helst nu att det är en tjej.

Vad roligt med en flicka :) mina blev överlyckliga när vi berättade att de skulle få ett nytt syskon. Förutom när vi var på Liseberg och de upptäckte att mamma inte fick åka något :D. De vill gärna veta nu vad det är för kön och det är många frågor ;)
  • MinnasL
    Sauii skrev 2014-08-20 18:28:56 följande:

Ska bli jätteroligt :)

Såklart en liten besvikelse att du inte kunde åka karuseller med dom. Men det tycker dom nog va värt det sen när bebisen kommer :)

När ska ni på ul?

Nästa vecka på tisdag :) Ska bli kul. Fick ju se en liten glimt när vi gjorde FVP men vid ul får man ju se mer tydligare. Skulle vilja att tjejerna fick följa med men här får barn inte det.

Har ni mycket sammandragningar. Har mycket på kvällarna minns inte att det började så här tidigt så jag var tvungen att läsa och det var tydligen normalt och att man känner det tydligare om man varit gravid tidigare.
  • MinnasL
    Bettanspettan skrev 2014-08-22 10:02:53 följande:

Jag har sammandragningar varje dag och har haft sen v 15-16. Särskilt efter att jag kissat och efter sex. Det är tydligen vanligare ju fler barn man fött..

Åh vad tråkigt! Hade det under första graviditeten så lider med dig.
  • MinnasL
    Grynet2010 skrev 2014-08-24 00:23:02 följande:

Här är en till med bf i januari :) Är i v 20 (19.2) men kommer att bli snittad runt jul om inte tidigare pga en tunn livmoder efter 3 snitt.

Välkommen och grattis!
  • MinnasL
    Bettanspettan skrev 2014-08-25 16:13:31 följande:

En pojke till.

Grattis till fyrtal i pojkar :) Ska på ul imorgon :)
  • MinnasL
    Charlotta5 skrev 2014-08-26 14:47:34 följande:

Hej,

Kan man få vara med fast man väntar nr5?

Har tre pojkar och en flicka innan.

Igår på rul fick vi reda på att vi väntar vår 4

pojke bf 12/1. Var bor ni alla? Själv bor jag

I Stockholm.

Välkommen och grattis :) Bor i Örebro. Ska på UL om en timme :)
  • MinnasL
    Charlotta5 skrev 2014-08-26 18:22:17 följande:

MinnasL tack, lycka till på ul ska ni kolla kön?

UL gick bra och allt såg bra ut :). Nej vi vill inte veta i förväg.
  • MinnasL
    Petronella 868 skrev 2014-09-03 10:11:59 följande:

Hej!

Väntar 4:e barnet i början av januari.

Har en pojk & 2 flickor.

Minsta barnet kommer va knappt 14 månader när nästa kommer. De andra två går i lågstadiet.

Någon som har täta barn?

Vi har också tätt mellan våra flickor. De är 8, 6 och 5 år gamla. Väntar 4.e barnet i januari
  • MinnasL
    Edvina skrev 2014-09-02 21:19:24 följande:

Här finns en till som väntar fjärde barnet i januari. Jag har tre pojkar sedan innan på 9, 5 och 2år och vi var egentligen nöjda där. Hopp och hej så blev jag helt oplanerat gravid, trots skydd!! Det var lite omtumlande först men vi beslöt oss ändå för att behålla. Nu efter lite om och men känns det himla bra Jag ser verkligen fram emot att få en lite igen. Vi har rul på torsdag då vi hoppas bara att allt är bra där inne. Jag gjorde kub tidigare i somras med goda siffror och bf 29/1. Kul att se att det finns andra som också väntar fyran

Samma här Edvina. Vi var så nöjda ned våra tre tjejer som idag är 8, 6 och 5 år gamla. Jag blev chockad när jag förstod att jag var gravid igen. Det har varit en period med mycket blandade känslor men nu ser jag fram emot att få en liten och barnen längtar. Vi är beräknade till den 25 jan
  • MinnasL
    Lebocarma skrev 2014-09-08 13:09:28 följande:

Edvina 

Skönt att höra att allt va bra med bebis och synd h*n ej ville att ni skulle få se :) Men ni kan ju alltid kolla i v.32. Själv ska jag kolla igen i v.32 men hon sa tre gånger att det va en flicka så få la se vad som kommer ut.

Nån mer här inne som har mycket sammandragningar?

Jag måste vila annars går det ej över och ibland gör det ont, sen vet jag ej om det är foglossningar jag börjar få med. Men ska till barnmorskan den 16/9 prata med henne då.Är ju bara i v.24 (23+1) kommer ej ihåg att det va så tidigt med dom andra nån mer?

Mina sammandragningar har lagt sig. Hade jätte ofta för några veckor sen. Läste att de är vanligt att få tidigare ju fler barn man fött.

Jag går in i v 21 imorgon och har redan fått foglossning. Idag har den varit illa :( Tog mig 30 min att går från jobbet till bilen, brukar bara ta 5 min annars. Det gjorde så ont att jag ville lägga mig ner och gråta. Hoppas det stannar upp så jag kan jobba tiden ut.
  • MinnasL

Är i vecka 22. Jag får sammandragningar när jag går men även när jag sitter nu. Foglossningen är lite bättre nu peppar peppar. Har däremot problem med yrsel och illamående nu och väldigt trött. Varit hemma ett par dagar nu men hoppas kunna jobba imorgon. Har lågt blodtryck så BM trodde det var därför. Hade hoppats få komma in och kolla blodtrycket och järnvärdet men hon sa bara drick mycket vatten, kaffe o te var tydligen också bra och sen röra på mig. Skulle jag gärna göra men när jag står eller går blir jag så yr men antar att det bara är att bita ihop :/

Lebocarma har du provat stödbälte. Tror bara man får träffa läkare om det är så man behöver sjukskrivas. Finns nog inget mot foglossning :( förutom testa stödbälte.

• MinnasL

Finns att köpa på Apoteket och googlar man så kommer det upp bra sidor som säljer olika modeller av stödbälte.

• MinnasL

Jag har sammandragningar men de gör inte ont. Är sjukskriven pga foglossning och illamående :( är i v 28

Svar på tråden Fjärde barnet i januari