Inlägg från: Lebocarma |Visa alla inlägg
  • Lebocarma

Fjärde barnet i januari

Hej såg ingen tråd om att nån väntar fjärde barnet nästa år så jag startar en här kul att följas åt.

Va på ultraljud igår och våran bebis är liten tjockis men 14 cm är i v.19+5 och gått in i v.20. Är beräknad till den 3 januari nån mer som ska ha ha då?
    Jag hoppas att man slipper havandeskapsförgiftning denna gången haft med dom andra tre även högt blodtryck men väger mindre denna gången, vägde 68 kg vid inskrivningen sen gick jag ner till 63 kg på grund av illamående och matos nu ligger jag på 65 kg. Ska göra glukosbelastning som jag ej tycker om på måndag nån mer som gjort det?

• Svar på tråden Fjärde barnet i januari
  • Lebocarma

Sammandragningar jag jag med börjat få när jag sitter vid datorn men inte såhär tidigt är i v.22 på söndag. Brukar få det efter v. 30 men kanske är vanligt som nån skrev innan. Va kul att det är fler som också ska ha fjärde barnet.

Mina barn är 7, 6 och snart 5 år.

• Lebocarma

Välkommen Minnas­L och grattis!

Va kul att det är fler som ska ha fjärde barnet och att man kan följas åt här inne i denna gruppen. Glad 

• Lebocarma
    Välkommen alla som har kommit hit kul att vi är några stycken som ska ha fjärde barnet. Glad
  • Lebocarma

Charlotta5 skrev 2014-08-26 14:47:34 följande:

Hej,

Kan man få vara med fast man väntar nr5?

Har tre pojkar och en flicka innan.

Igår på rul fick vi reda på att vi väntar vår 4

pojke bf 12/1. Var bor ni alla? Själv bor jag

I Stockholm.

Hej!
    Klart du kan få vara med i gruppen ändå Skrattande
    Kul att vi blir fler och grattis till ännu en pojke.
    Bor i Nybro 
  • Lebocarma
    Charlotta5 skrev 2014-09-01 18:40:17 följande:

Tack Lebocarma,

Och grattis till dig också.

Hur stor är risken att du åker på havandeskapsförgiftning igen? Det är jag glad att jag har sluppit.

Tack så mycket jag vet ej hur stora chans det är att jag får det igen men hoppas att man kan slippa det denna gången. Brukar få det från v.32 så får se när man har kommit så långt, ja det är inget man vill att nån annan ska få hoppas allt är bra annars med graviditeten?
  • Lebocarma
    Edvina skrev 2014-09-02 21:19:24 följande:

Här finns en till som väntar fjärde barnet i januari. Jag har tre pojkar sedan innan på 9, 5 och 2år och vi var egentligen nöjda där. Hopp och hej så blev jag helt oplanerat gravid, trots skydd!! Det var lite omtumlande först men vi beslöt oss ändå för att behålla. Nu efter lite om och men känns det himla bra Jag ser verkligen fram emot att få en lite igen. Vi har rul på torsdag då vi hoppas bara att allt är bra där inne. Jag gjorde kub tidigare i somras med goda siffror och bf 29/1. Kul att se att det finns andra som också väntar fyran

Grattis och välkommen hit!
    Hoppas allt va bra på ultraljudet?
    Och hoppas graviditeten går bra Glad 
  • Lebocarma
    Sauii skrev 2014-09-02 22:21:05 följande:

Idag hoppar vi in i vecka 25 :) tiden går så fort! Hur mår ni alla? Själv kämpar jag på och hoppas att foglossningen inte blir värre. Vill kunna jobba i 3 månader till som planerat.

Oj tiden går fort fram själv är man i v.23 och bra mår man förutom halsbränna som börjar krypa fram. Sen tror jag det är nån nerv som ligger i kläm har ont bak vid ryggslutet och ner i benet på höger sida bara när jag suttit för länge. Nån mer som har så? Inget kul med foglossning hoppas du kan jobba så länge som du vill.
  • Lebocarma
    Petronella 868 skrev 2014-09-03 10:11:59 följande:

Hej!

Väntar 4:e barnet i början av januari.

Har en pojk & 2 flickor.

Minsta barnet kommer va knappt 14 månader när nästa kommer. De andra två går i lågstadiet.

Någon som har täta barn?

Hej!
    Grattis och välkommen hit 
    Ja jag har tät bland mina tre 14 månader dom är nu 7,6 och 5 år.Så vi ville vänta lite med fyran Glad
  • Lebocarma

Edvina 

Skönt att höra att allt va bra med bebis och synd h*n ej ville att ni skulle få se :) Men ni kan ju alltid kolla i v.32. Själv ska jag kolla igen i v.32 men hon sa tre gånger att det va en flicka så få la se vad som kommer ut.

Nån mer här inne som har mycket sammandragningar?
    Jag måste vila annars går det ej över och ibland gör det ont, sen vet jag ej om det är foglossningar jag börjar få med. Men ska till barnmorskan den 16/9 prata med henne då.Är ju bara i v.24 (23+1) kommer ej ihåg att det va så tidigt med dom andra nån mer?

• Lebocarma
    MinnasL

Ja usch hemskt när det gör så ont hoppas det snart blir bättre eller att du får sjukskrivning kanske. Ja själv kan jag ej ligga för länge på rygg för då kommer jag ej upp och sen tar det ca 5 min innan jag kan gå normalt på höger sidan igen gör så in i helvetes ont. Men min barnmorska trodde det va foglossningar men tyvärr fick jag ej bli skickad till nån eller nån information vart man kan vända sig om det nu blir ännu värre nån som vet?

Sammandragningarna kommer oftast när jag är stressad eller sitter vid datorn nån mer som har det så?

Idag är man i v.25 (24+4) tiden går sakta men säkert fram och ska man räkna från inskrivningen så är det +1kg eller om man ska räkna att man gått ner i början så har jag gått upp, + 6kg. Hur ligger erat järnvärde?
    Mitt ligger på 119 nu va 104 för ca 4 veckor sedan kan ej ta niferex tar brus med c-vitamin och broccoli. 
  • Lebocarma

MinnasL

Nej inget stödbälte har jag inte bara ett gammalt från 2006 och då va jag mycket större så kan vrida det två gånger runt och ska se om man kan prata med min Bm ska vara hos henne den 20/10. Men finns det nånstans man kan köpa dom?
    Jag har fått så in i helvetes ont av foglossningarna nu kan inte dammsuga då får jag ont, kan inte gå mer än 30 min sen värker det i ländryggen och i ena skinkan och ner i hela benet höger sida, sen har jag fått så det känns som bebis ska ramla ut med blä inte haft det såhär med dom andra tre vad jag kan minnas.

Idag går man in i V 28 men härligt när bebis sparkar och har sig ibland men ibland gör det as ont känns som bebis ska sparka sig ut. Hur mår ni andra?

• Lebocarma
    MinnasL skrev 2014-10-06 16:54:50 följande:

Finns att köpa på Apoteket och googlar man så kommer det upp bra sidor som säljer olika modeller av stödbälte.

Tack så mycket för svaret ska kolla upp det :)
  • Lebocarma

Nu har man gått in i V.30 (v.29+3) 
    Hoppas ni andra mår bra?

Nu börjar man sammandragningar att komma även när jag sitter still i soffan eller ligger i sängen och dom börjar göra ont. Så blir att ringa barnmorskan i morgon och se vad hon tycker om det hela om man ska in på kontroll, har ju haft onda sammandragningar innan men inte såhär. Nån annan som har mycket sammandragningar?

• Lebocarma

Ja nu är man i v.35 och det går fort nu tycker jag har ej hittat bebiskläderna än men ska leta fram dom denna veckan, sen ska vagnen tvättas och fixas med och på tal om alla julsaker. Sen ska man ha kalas på lördag fyller år och jag har haft nu i 3 veckor väldigt mycket förvärkar onda med men hoppas bebis vill ligga kvar till nästa år.Hoppas det är bra med alla här inne ni kan läsa min blogg om ni vill

blogg.alltforforaldrar.se/gelebofalea/ 

• Lebocarma

Grattis Sauii till eran lilla tjej!

Vill också ha bebis här men vill ej komma ut har bf idag så får se om den kommer senare eller jag ska gå över tiden är första gången i så fall.

• Lebocarma

Nu är bebis här med gick över 2 dagar hon är född den 5 januari 50cm och 3465g va inne på förlossningen 21:15 och va öppen 3 cm hon är född 00:58. :)

Svar på tråden Fjärde barnet i januari