Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Friskola för att slippa invandre

Snällspiken skrev 2014-08-22 10:08:40 följande:

Att påstå att "invandrarungar har en jävla attityd och ett dåligt beteende" vittnar om att ni borde vidga era umgängeskretsar till att omfatta folk från andra delar av världen. Mina egna "invandrarföräldrar" är exempelvis båda framstående forskare, liksom min bror som är professor inom en medicinsk disciplin  Deras bidrag till samhället har utöver skattepengar och noll kronor i bidrag bestått av värdefulla tillskott till den medicinska forskningen
    Min make, också invandrare, betalar i nuläget 60.000 kronor i skatt per månad. På detta sett bidrar många föredetta "invandrarungar" i vår bekantskapskrets till välfärden, och gör det i betydligt större utsträckning än vad man kan förvänta sig. 

Klart det finns sådana och vi älskar dem alla. Jag älskar mina vänner, som delar det som är min värld oavsett var de kommer ifrån.

Kanske inte är just den etablerade integrerade och skötsamma gruppen som folk irriterar sig på?
  • realist14
    Snällspiken skrev 2014-08-23 16:49:39 följande:

Realist 14: Det är inget nytt att folk som av olika anledningar är missnöjda med sina liv letar efter syndabockar. Men att klumpa ihop personer med invandrarbakgrund och påstå att de per automatik skapar en dålig studiemiljö för etniskt helsvenska barn är inget annat än obildat. Jag blir än mer övertygad om att det är så, när jag följer trådar av denna typ. Det är extremt låg nivå på en hel del argument och enda ljuspunkten är att våra egna (helt igenom osvenska) barn slipper att gå i skola med barn till (heltigenom) svenska svenskar som kläcker ur sig dumheter på riktigt usel svenska.

Eh, det var nog inte jag som skrev det...

• realist14
    FrauCasio skrev 2014-08-23 17:14:02 följande:
    Oj oj oj. Jag som arbetar inom förskolevärlden vet hur stora skillnaderna är, har både arbetat på invandrartäta förskolor och de mer svenska. Det är verkligen dag och natt. Ni som aldrig arbetat inom skolan kommer aldrig ens kunna föreställa er även om ni velat den enorma skillnaden.
    Berätta ...
  • realist14
    Snällspiken skrev 2014-08-23 17:56:30 följande:

Realisten, jag syftade på detta: "Kanske inte är just den etablerade integrerade och skötsamma gruppen som folk irriterar sig på?"

[/quote]

Aha, ok det var ju mitt :)
    Inte samma sak som det du skrev innan dock. Eller hur.
Svar på tråden Friskola för att slippa invandre