Inlägg från: Kristdemokraternass |Visa alla inlägg
  • Kristdemokraternass

Friskola för att slippa invandre

CarinaL26 skrev 2014-08-22 18:00:27 följande:

Skulle vilja hitta en skola där man slapp barn till inskränkta idioter. Var kan man hitta en sån?

Friskolor. 
  • Kristdemokraternass

Jag skrev att Islamister ofta är sämre i skolan kontra judar som tillämpar en läsande religion. 

Därför blir min kommentar raderad. Härligt. 

• Kristdemokraternass
    Snällspiken skrev 2014-08-23 16:49:39 följande:

Realist 14: Det är inget nytt att folk som av olika anledningar är missnöjda med sina liv letar efter syndabockar. Men att klumpa ihop personer med invandrarbakgrund och påstå att de per automatik skapar en dålig studiemiljö för etniskt helsvenska barn är inget annat än obildat. Jag blir än mer övertygad om att det är så, när jag följer trådar av denna typ. Det är extremt låg nivå på en hel del argument och enda ljuspunkten är att våra egna (helt igenom osvenska) barn slipper att gå i skola med barn till (heltigenom) svenska svenskar som kläcker ur sig dumheter på riktigt usel svenska.

Jag håller med om att missnöjda ofta finner syndabockar. Typ Antisemitism som drar till sig svaga individer. 

Men det är ett faktum att invandrare presterar sämre i skolan vilket kan påverka ens egna barns utveckling. 
  • Kristdemokraternass
    Snällspiken skrev 2014-08-23 18:23:40 följande:

Som sagt, det är inte det etniska ursprunget som styr betygssnitten utan föräldrarnas utbildningsnivå och inkomst. Men fine, om ni vill stirra er blinda på enbart etnicitet så får ni väl inse sambandet den hårda vägen.

Bestyrk ditt påstående med fakta. 
Svar på tråden Friskola för att slippa invandre