• Anonym (ta bort det)

Hur skyndar jag på aborten?

Jag är gravid i v6. Har tid på tis för koll också. Men jag vill skrapas. klarar inte svälja tabletter som jag vet dödar. Jag mår så dåligt över detta då jag längtat efter detta. Hur ska jag göra på tis för bara få bort det? Sitter hemma och bara skriker i ren panik,,, :/ 

• Svar på tråden Hur skyndar jag på aborten?
  • Anonym (q)
    Anonym (ta bort det) skrev 2014-08-16 16:03:09 följande:

Jag är gravid i v6. Har tid på tis för koll också. Men jag vill skrapas. klarar inte svälja tabletter som jag vet dödar. Jag mår så dåligt över detta då jag längtat efter detta. Hur ska jag göra på tis för bara få bort det? Sitter hemma och bara skriker i ren panik,,, :/ 

Och en skrapning "dödar" inte? Gravid i vecka sex då är fostret knappast synligt för blotta ögat så det där med "döda" kan du lägga ned.
  • Nyfiken gul

att bli skrapad innebär OCKSÅ att du måste svälja tabletter som avstannar graviditeten. 

Hur du än gör måste du svälja tabletterna som stannar graviditeten. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (ta bort det)

Okej.. Hur fan ska jag kunna det... Hon prata om att jag måste gå till 8+0 innan man kan skrapas.. Varför är det så? 
    Vill verkligen bara ha ut det, då mitt psyke inte klarar mer snart.. :/ Kan det påverka att få aborten tidigare? Sitter bara hemma och mer eller skriker i ren panik över allt.. :/

• Anonym (q)
    Anonym (ta bort det) skrev 2014-08-16 16:32:20 följande:

Okej.. Hur fan ska jag kunna det... Hon prata om att jag måste gå till 8+0 innan man kan skrapas.. Varför är det så? 
    Vill verkligen bara ha ut det, då mitt psyke inte klarar mer snart.. :/ Kan det påverka att få aborten tidigare? Sitter bara hemma och mer eller skriker i ren panik över allt.. :/

Varför frågade du inte "hon"? 
  • Anonym (ta bort det)
    Anonym (q) skrev 2014-08-16 16:35:56 följande:
    Varför frågade du inte "hon"? 
    Jag vet inte.. ingen tanke på det då.. 
  • Anonym (q)
    Anonym (ta bort det) skrev 2014-08-16 16:41:09 följande:
    Jag vet inte.. ingen tanke på det då.. 
    Ring henne på måndag så får du veta ALLT du behöver veta. 
  • Anonym (ta bort det)
    Anonym (q) skrev 2014-08-16 16:50:02 följande:
    Ring henne på måndag så får du veta ALLT du behöver veta. 
    jo om jag hinner.. läkarbesök med sonen och dottern börjar skolan. annars får jag väl veta på tis.

men finns de något sätt att få aborten bara gjord??
  • Anonym (q)
    Anonym (ta bort det) skrev 2014-08-16 16:51:30 följande:
    jo om jag hinner.. läkarbesök med sonen och dottern börjar skolan. annars får jag väl veta på tis.

men finns de något sätt att få aborten bara gjord??
    ??? "Bara gjord"? Hur menar du? Du vill ju skrapas av ngn mystisk anledning och tydligen måste du då vänta ett par veckor. 
  • Nyfiken gul

en medicinsk abort kan du få utföra ganska snabbt.  Du kan få med dig tabletter hem redan på tisdag i bästa fall redan. 

En skrapning innebär att du hamnar i väntelista eftersom det ingreppet utförs i en operationssal på sjukhuset. Du hamnar i kö och du får utföra aborten efter att det blir din tur helt enkelt. Den tiden kan vara några dagar upp till någon vecka. Ibland längre. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (q)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-16 17:01:35 följande:

en medicinsk abort kan du få utföra ganska snabbt.  Du kan få med dig tabletter hem redan på tisdag i bästa fall redan. 

En skrapning innebär att du hamnar i väntelista eftersom det ingreppet utförs i en operationssal på sjukhuset. Du hamnar i kö och du får utföra aborten efter att det blir din tur helt enkelt. Den tiden kan vara några dagar upp till någon vecka. Ibland längre. 

Svar på tråden Hur skyndar jag på aborten?