• Enastående

Frågelåda Photoshop 2

Jag har en fråga till er alla PS-proffs.

Jag ska i en bild lägga lite ränder som lyser starkare på vissa ställen, men lite svagare på andra och jag har absolut INGEN ANING om hur jag fixar det.
    Om någon nu fattar min jättedumma förklaring, får ni jättegärna tala om det för mig hur jag gör det.
    Om jag försöker göra det med penseln så blir det för vingligt och inte rakt, och dom ska vara raka.

Tackar!
    Kramiz

• Enastående

Snusfia>> Nu råkar jag ha den svenska versionen, men fattar vilket verktyg du menar med att ser ut som en gammal bläckpenna. Har provat att använda den, men den blir inte heller så som det ska vara. *grrr* Svårt att förklara hur jag menar, jag har en "provbild" som jag ska härma efter, men det hjälper inte här....eller jo...jag kan lägga in den i mitt galleri så kan man se vad jag menar.

• Enastående

Jo, men dom linjerna blir för tjocka om man jämnför med provbilden. *grrr*
    Fattar noll ja, men men....what to do?
    *é man dum så é man*

• Enastående

Jag har på den minsta oxå, men det blir inte heller bra.
    Har fått tips om att det ska gå att göra dom med verktyget pensel, men då blir dom inte raka alls. Det finns inget annat sätt med just penseln att få det rakt? För med penseln kan jag få dom pyttepyttesmala.

• Enastående

Jo fast om man använder verktyget pensel så blir den pixeln mycket smalare än om jag använder linjeverktyget.
    *eller é det bara jag som é dum och ser dåligt?*

• Enastående

Det gör inte mina...*konstigt*

• Enastående

Ja, den står redan inskriven själv, försökte ändra till mindre men gick inte.

• Enastående

måste jag dra linjen eller trycker jag bara två gånger, start och slut?
    *måste prova på en gång*

• Enastående

TACK så JÄTTEMYCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du har räddat min dag och min dator, för jag var såååååååååååå nära att slänga den!

• Enastående

Skönt att det inte bara é jag som vill slänga saker ibland...*skrattar*

Svar på tråden Frågelåda Photoshop 2