• wozzgirl

Frågelåda Photoshop 2

Hur gör man för att få ett föremål till samma färg som ett annat i PS?

En del av en klänning på en bild har en skugga på sig.. denna skugga skulle jag vilja ta bort så att hela klänningen blir samma färg. har försökt ändra i färgkurvorna men det är svårt att få samma färg.
    kan man inte "hälla över" den existerade färgen i skuggan på klänningen? hur?

• wozzgirl

Roisin: Jag testade med det först men eftersom tyget var mönstrat så blev mönstret inte "rätt" med klonverktyget. Men jag satt och mixtrade med färgkurvorna och fick till slut rätt färgnyans..

• wozzgirl

Dethär med penslar.. jag får inte riktigt koll på det hela.

Jag kan använda dem på färgad bakgrund, så att penslarna gör vita spår. Men det borde väl gå att använda dem så att man med penseln målar röda hjärtan (om man nu har en hjärtpensel tex..)
    men jag får inte till det? hur gör man det här?

• wozzgirl

Jag har försökt... men de blir bara gråa. Den röda färgen syns inte. Alltså gör jag nåt fel.
    Exakt vilken pensel ska jag använda?
    Det finns ju Brush tool och History Brush och Art History Brush.
    Jag har försökt med den vanliga dev Brush Tool.. men icke. Allt förblir grått.

• wozzgirl

Nu fick jag det att funka med rött på en färgbild.. men går det inte att rita rött på en svartvit bild? (en färgbild som jag gjort svartvit.. ) har jag dödat alla färger i den bilden då?

• wozzgirl

Poisin:
    Snabbkomandon verkar inte fungera för mig.. har märkt det tidigare oxå... How come? Hur kommer jag till desaturate manuellt?

• wozzgirl

Ah.. Image och Adjustements.. tack för det. Poisin, hehe. Roisin.

Svar på tråden Frågelåda Photoshop 2