Inlägg från: Grappa |Visa alla inlägg
  • Grappa

Skulle man kunna säga att jag är betydligt bättre än teaterpedagogen?

Man behöver inte vara en idiot, eller dum i huvudet för att man gör fel.
    Du har ju också en problematik, vilket kanske gör det ännu svårare att göra rätt, eller att förstå dina behov.
    Din viktigaste uppgift nu är att släppa den här händelsen och gå vidare.

• Grappa
    Anonym (Jag - Bättre?) skrev 2014-08-17 11:43:07 följande:
    Jag har faktiskt släpp den. Den har varit länge i den glömska.

Dock så får man ju naturligtvis tankar om varför?
    Och om hon ens överhuvudtaget kände att hon gjorde fel. I så fall varför inte be om ursäkt?
    Och, skulle hon möjligtvis ha personlighetsstörning? (Fanns lite små punkter, och därav misstankarna)

Eller handlar det endast om allmän svaghet.

Av detta har jag lärt mig betydligt så mycket, mycket mer. Men frågan är också om jag skulle ha liknade erfarenhet om detta inte hade hänt.

Jag var själv dessutom ''svag'' i den perioden. Det vill säga mitt psykiska tillstånd var inte helt fantastiskt. Och därför tog det knäcken på mig riktigt ordentligt. Jag har frågat mig själv olika frågor men jag har aldrig ställt de till någon annan. Och kanske är det bättre att fråga någon annan, för att höra om andras åsikter och se om de skulle hålla med mig eller inte.

Men återigen, jag ältar inte runt med detta som jag gjorde förut. Jag har hyfsat bra liv för tillfället. Dock för att få bort denna skamkänsla, gjorde jag ju också olika saker. Till en början skrev jag upp mig som volontär arbetare för att visa att jag också duger till. (En positiv insats)

Men därefter gick det över till att jag vill göra handlingar så som ''Rop-På-Hjälp'', och det blev bara värre och värre.

Så man har väl den sortens skuld och skamkänsla. Men det är inget allvarligt, jag kan hantera känslan. De är inte så starka. Inte lika starka som den första skamkänslan jag hade efter att jag inte klarade av uppgiften.
    Nej du har inte släppt det, du startar tråd efter tråd om detta och har gjort i månader.

Det är DIN uppfattning att hon gjort fel. Men den kanske inte stämmer. Hon kanske inte alls gjorde fel. Isåfall ska hon ju inte be om ursäkt. Då är hon inte svag, har inte personlighetsstörning, är inte en idiot. Du söker efter en "skuld" till det som skedde som inte ska ligga på dig. Men att det inte är ditt fel, betyder inte att det är hennes fel. Ingen av er behöver ha gjort fel, ingen behöver vara dålig för att den andra ska vara bra.
Svar på tråden Skulle man kunna säga att jag är betydligt bättre än teaterpedagogen?