Vad kostar en flyttfirma idag?
Hej!
Vi ska flytta i höst och undrar lite på vad en seriös firma med försäkringar och utan svartbetalda gubbar kostar. Någon här som flyttat nyligen?
Hej!
Vi ska flytta i höst och undrar lite på vad en seriös firma med försäkringar och utan svartbetalda gubbar kostar. Någon här som flyttat nyligen?
dom flesta flyttfirmor tar betalt per kubik - så det beror helt enkelt på hur mycket prylar du har vad slutsumman blir.
Hej!
Det bästa är ju att ringa runt till 3-4 olika men annars hittade jag en prislista på en firma här, flyttlogistik.se/priser.html
Det jag vet är att man först och främst ska kolla upp om firman har trafiktillstånd, kan man göra här:
www.transportstyrelsen.se/sv/Kontakta-oss/Stall-fragor-lamna-synpunkter-eller-information/Yrkestrafik/
Kolla även upp f-skatt genom Org. nr: på www.allabolag.se
Hej!
Det bästa är ju att ringa runt till 3-4 olika men annars hittade jag en prislista på en firma här, flyttlogistik.se/priser.html
Det jag vet är att man först och främst ska kolla upp om firman har trafiktillstånd, kan man göra här:
www.transportstyrelsen.se/sv/Kontakta-oss/Stall-fragor-lamna-synpunkter-eller-information/Yrkestrafik/
Kolla även upp f-skatt genom Org. nr: på www.allabolag.se
Ska ringa runt imorron då det är stängt idag söndag men tack för bra info.
Ska ringa runt imorron då det är stängt idag söndag men tack för bra info.
Tack för lite uppskattning Hobbyarkitekt alltid kul
ett tips är att googla flyttfirma + din stad, så får du fram vad som finns att tillgå i din stad,
i sthlms området kan jag slå ett gott ord för alfa moving, vi kör mycket flyttcontainers för dom, och dom är trevliga personer :)
Nu är flytten äntligen avklarad, tack för infon där Kuling :)