Inlägg från: Anonym (potatismos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (potatismos)

Förbannad på kompisen efter bröllopet!

Ditt barn kan alltså inte äta kött och potatismos?

• Anonym (potatismos)
    Anonym (von Fiin) skrev 2014-08-17 13:47:10 följande:
    Jag kan vara en riktig snobb men aldrig att jag hade skällt ut en gäst som ville fixa pizza till sitt barn på vårt bröllop. Tvärtom hade jag nog betalat den om det inte fanns något som barnet ville äta, barn ska inte gå hungriga.

Människor är allergiska eller vill inte äta allt möjligt nuförtiden, så länge man inte klagar utan löser situationen så gott man kan så tycker jag att värden får vara nöjd.
    Men för all del, själva pizzakartongen hade jag gärna sluppit se på festbordet, om möjligt.
    Lär ju inte vara någon allergi om pizza fungerar, allergi mot rådjurskött och potatismos är nog oerhört ovanligt.
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 13:47:32 följande:
    Det är inte alls klart att dem kan det och prinsen tycker inte om rådjur utan det hade funkat om hon hade haft vett o bjuda på hamburgare eller något annat vettigt istället men hon tänker bara JAG JAG JAG hela förbannade tiden.
    Du tycker att människor ska bjuda på hamburgare istället för riktig middag på sitt bröllop för att ditt barn inte kan äta vanlig vällagad mat?
    Varför fick inte barnet stanna hemma med barnvakt om det inte kan delta vid en vanlig middag?
    Tyckte inte ditt barn att det var pinsamt när alla andra barn åt den mat som serverades?
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 14:01:23 följande:
    VANLIG mat är inte skaldjurssoppa o rådjursbiff!
    Det är fullt normal mat det enda om skiljer från en vanlig middag är att det är förrätt, rådjur är bara vanligt kött som är lite godare än nöt och gris.
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 15:32:51 följande:
    Han TYCKER INTE OM SÅN MAT!!! Behöver jag skrika ut det??

Vi stannade så klar o firade kompisen o åt men prinsen behövde också mat så klart!!
    Du menar på fullt allvar att ett brudpar ska servera mat som passar brudens kompis barn?
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (von Fiin) skrev 2014-08-17 16:40:40 följande:
    Att folk inte kan läsa hela meningar är också oerhört vanligt, uppenbarligen.

Jag skrev:

Människor är allergiska eller vill inte äta allt möjligt nuförtiden.
    Om man inte vill äta det som serveras på en bröllopsmiddag så får man vara hungrig eller låta bli att gå, om man inte är vegetarian eller något annat och har diskuterat detta med den som arrangerar festen, man åker inte skaffar en pizza.
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (????) skrev 2014-08-17 18:05:31 följande:
    Vad är vanlig mat?
    Enligt trådstataren är det lasange, spenatsoppa, hamburgare och pizza jättetrevlig mat att bjuda på vid ett bröllop.
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 19:42:24 följande:
    Varför skulle prinsen äta köttbullemacka eller kall mat??? Det var middag!
    Middag med vit duk, flera rätter, skålar och tal och du tycker att det är ok inför brudpar och alla släktingar att lägga fram en pizza till din son?
    Trodde faktiskt att man läser på lite etikettregel innan man går på ett bröllop där det serveras en bättre middag.
    Vad år de andra barnen som var med?
Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!