• kotten86

Hur fort kan man trappa ur kortison?

Jag undrar om det är nån här inne som har slutat med kortison tvärt eller om ni har kört nedtrappning?

Har ätit kortison nu under nästan 4veckor tid(blir 4 veckor nu på onsdag). Först tog jag 15mg ,sen 10mg minskade jag ner det för jag mådde för psykiskt dåligt.

Nu i 5 dar har jag också gått på betapred (10tab första dan, 2dan 12st + 6st) och resten 6st varje dag. Då flippade mitt psyke helt. Med panikattacker,overklighetskänslor,yrsel, och svårt att känna igen mig själv,muskelvärk,ryggsmärtor,halsmuskelerna krampar Sånt otroligt stress pådrag. Att min kropp vägrar att slappna av.. har inte sovit nåt på 3 dygn för kroppen hela tiden är på helspänd och är i fast läge att fly ifrån hotet.

Så nu idag har jag inte tagit nån kortison alls men ändå känt av väldig hög kortisonhalt, tryckt i mig lugnande för att kunna orka leva och kunna stå emot den psykiska obalansen. Jag vet inte om ja pallar att trappa ner på dosen utan vill helst sluta här och nu..

Just nu mår jag alldes för psykiskt dåligt att det är läskigt. Vill inte må såhär i psyket pga jävla kortisonet:(

• Svar på tråden Hur fort kan man trappa ur kortison?
Svar på tråden Hur fort kan man trappa ur kortison?