• RamboMannen

Actionhjältar från förr, vem var coolast?

Vilken av dessa herrar tyckte eller tycker ni var den ultimata Actionhjälten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Actionhjältar från förr, vem var coolast?
  • RamboMannen
    SatanLendMeADollar skrev 2014-08-18 22:34:18 följande:

Chuck så klart!

En gång kastade han in en handgranat i ett rum och dödade 15 pers. Sen sprängdes den.

Hahaha! Ja, Lone Wolf McQuade var inte att leka med..
  • Stårschan

Alltså, alla dessa herrar fyller mig med olika grader av avsmak. Steven Seagal allra värst. Hade Bruce Willis funnits med så hade jag röstat på honom, men i brist på Brucan så får det bli... Arnold Schwartzenegger, för brytningens skull.

• Rakad Apa

Arnold, utan tvekan.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • RamboMannen
    Stårschan skrev 2014-08-19 08:12:56 följande:

Alltså, alla dessa herrar fyller mig med olika grader av avsmak. Steven Seagal allra värst. Hade Bruce Willis funnits med så hade jag röstat på honom, men i brist på Brucan så får det bli... Arnold Schwartzenegger, för brytningens skull.

Som jag skrev till en annan så tänkte jag ta med Willis, men jag tycker att han är (om han vill) lite för vass för att vara med på den här listan. Tänkte även ta med Michael Dudikoff, men det är väl knappt någon som minns honom, en riktigt usel B-actionskådis som var med i American Ninja-filmerna.
  • RamboMannen
    Msalpha83 skrev 2014-08-21 16:54:00 följande:

1.Arnold
    2. Mr.Stalone

1. Stallone
    2. Lundgren
    3. Schwarzenegger
    4. Van Damme
    5. Seagal
    6. Norris
  • Flash Gordon

Som actionhjälte vinner Arnold av dessa. Det för att han kämpar så bra mot Predator.

Stallone gör ju sin bästa roll som Rocky Balboa, men det är ju inte riktigt action.

De andra kan jag inte ens komma på en film de deltagit i men Dolph kan väl få ett plus för att han är utbildad Civilingenjör i kemi med topbetyg rakt genom, om jag kommer ihåg rätt.

• RamboMannen
    Flash Gordon skrev 2014-09-20 10:26:54 följande:

Som actionhjälte vinner Arnold av dessa. Det för att han kämpar så bra mot Predator.

Stallone gör ju sin bästa roll som Rocky Balboa, men det är ju inte riktigt action.

De andra kan jag inte ens komma på en film de deltagit i men Dolph kan väl få ett plus för att han är utbildad Civilingenjör i kemi med topbetyg rakt genom, om jag kommer ihåg rätt.

Sly - Rambo!! Det säger allt! Men visst fan är Arnold grym i Predator, får inte glömma Conan, Commando och Red Heat m.fl.

Dolph har ju gjort massor med B-actions typ He-Man, The Punisher, Showdown in Little Tokyo, Red Scorpion och Universal Soldier, i den var även Van Damme med som också gjorde massor med B-actions, Nowhere to run, Cyborg, Hard Target m.fl.

Chuck Norris - Delta Force, Lonewolf McQuade, Missing in Action m.fl

Och Steven Seagal gjorde ju klassikerna Above the Law, Hard to Kill, Marked for death och Out for Jusice bland annat.
  • LaChica

Arnold. Tätt följd av Stallone.

Never look back.
  • Flash Gordon
    RamboMannen skrev 2014-09-20 10:38:12 följande:
    Sly - Rambo!! Det säger allt! Men visst fan är Arnold grym i Predator, får inte glömma Conan, Commando och Red Heat m.fl.

Dolph har ju gjort massor med B-actions typ He-Man, The Punisher, Showdown in Little Tokyo, Red Scorpion och Universal Soldier, i den var även Van Damme med som också gjorde massor med B-actions, Nowhere to run, Cyborg, Hard Target m.fl.

Chuck Norris - Delta Force, Lonewolf McQuade, Missing in Action m.fl

Och Steven Seagal gjorde ju klassikerna Above the Law, Hard to Kill, Marked for death och Out for Jusice bland annat.
    Ja du ser. Inte en film jag har hört talas om. Alltså, det är få filmer som verkligen fastnar/håller när man väl börjar tänka efter. 

"Hard Target" med van Damme ... eeh .. jaha?!

Och ja, Sylverster var Rambo men hans bästa roll var som boxare och John Rambo når sedan inte upp till Arnold där han jagas runt i djungeln av ett utomjordiskt monster.

Dessutom spelar Arnold robot jättebra i Terminator-filmerna.

Så Arnold vinner.
    .
    .

Fast jag gillade bättre filmer som inkluderade De Niro och Pacino och det gänget.
  • RamboMannen
    Flash Gordon skrev 2014-09-20 10:52:39 följande:
    Ja du ser. Inte en film jag har hört talas om. Alltså, det är få filmer som verkligen fastnar/håller när man väl börjar tänka efter. 

"Hard Target" med van Damme ... eeh .. jaha?!

Och ja, Sylverster var Rambo men hans bästa roll var som boxare och John Rambo når sedan inte upp till Arnold där han jagas runt i djungeln av ett utomjordiskt monster.

Dessutom spelar Arnold robot jättebra i Terminator-filmerna.

Så Arnold vinner.
    .
    .

Fast jag gillade bättre filmer som inkluderade De Niro och Pacino och det gänget.
    Haha De Niro och Pacino, ja de går inte riktigt att jämföra med dessa grabbar. En helt annan liga. Funderar om jag borde starta en omröstning med bra skådespelare kanske. Av dom som jag hade här är det ju endast Sylvester som har någon riktigt bra skådespelartalang. Det bevisar han ganska bra i "Cop Land".

Har du inte läst boken First Blood (Tvekampen på svenska) så kan jag starkt rekommendera den.
  • Flash Gordon
    RamboMannen skrev 2014-09-20 11:05:54 följande:
    Haha De Niro och Pacino, ja de går inte riktigt att jämföra med dessa grabbar. En helt annan liga. Funderar om jag borde starta en omröstning med bra skådespelare kanske. Av dom som jag hade här är det ju endast Sylvester som har någon riktigt bra skådespelartalang. Det bevisar han ganska bra i "Cop Land".

Har du inte läst boken First Blood (Tvekampen på svenska) så kan jag starkt rekommendera den.
    First Blood har jag köpt för en tio år sedan på myrorna. Tanken var att jag skulle läsa den.

Precis som jag skulle läsa hela Hamiltonserien, en 13 böcker ungefär, som jag också köpte på Myrorna för 10 kr/st.

Vi får väl se när jag kommer mig för ...
    .
    .

Däremot, bara för att ämnet kom på tal, så ska jag leta efter någon sådan där B-rulle med van Damme eller Dolph i full längd på youtube och titta på någon kväll när ja har tid. Bara för att.
    .
    .

Favoritfilmer i ungefär den genren från när det begav sig:

Badlands, Deer Hunter, Dog Day Afternoon, Deliverance, Gudfadern I och II, Taxi Driver ...
    .
    .

Sedan gillar jag några "ring-filmer" - filmer om primärt boxning och där kommer ju Stallone in med sin första Rocky. Inte lika bra som Raging Bull, the Wrestler och (min favorit) Cinderella Man, men ändå ... den första Rocky är riktigt bra.
  • Alexandre Nayle

Jag röstar på Arnold för att Terminator ett och två är i mina ögon höjdpunkten av Hollywoods verksamhet. Visst kan man ha invändningar mot honom att han, till skillnad från t. ex. Stallone (kolla på Copland och säg att Sly inte kan skådespela), egentligen inte har någon större skådespelartalang utan åker snålskjuts på kroppen och brytningen. Grejen är den att allting handlar om casting. Casting är filmbranschens mest underskattade yrke.

Också, varför är inte Mickey Rourke med på listan?

• Flash Gordon
    Alexandre Nayle skrev 2014-09-29 17:36:59 följande:

.

Också, varför är inte Mickey Rourke med på listan?

För att det inte är DEN typen av action som i 9 1/2 vecka som avses.

Skrattande
Svar på tråden Actionhjältar från förr, vem var coolast?