• monn

Pco och sköldkörteln

Hur har det gått Gweny? Hoppas bra! Mitt sköldkörtelvärde är bra sedan 2 månader så förhoppningsvis kan vi köra igång med insemination snart, har medicinerat i 7 månader :)

• monn

Håller tummarna för dig :) du får uppdatera!

Tack!!

Gweny skrev 2015-11-02 20:42:55 följande:

Monn>> Jag ska på vul imorgon igen...nervöst. Varit jobbiga dagar att gå och vänta dessa dagar.

Man vet ju aldrig!

Ökat upp min levaxindos nu med. Den ska ju höjas i snitt 25 % när man är gravid. Orolig för det ska ställa till det med! Får lämna prov varje månad under graviditet här...

Skönt ni snart kan börja med insem!!

• monn

Åh vad härligt! Grattis :)

Gweny skrev 2015-11-03 15:10:09 följande:

Det gick bra idag på vul! fostret hade växt som det skulle och hjärtat slog! Det känns ofattbart och vi är så glada!!  är i v.8+2 och får nu vända oss till våran MVC istället.

Jag har lite svårt att våga hoppas ännu tyvärr, men ska försöka att vara glad.

• monn

Hej alla tjejjer! Hur länge fick ni äta Levaxin för att få ner sköldkörtelvärdet? Jag har snart hållt på ett år och värdet "står och stampar" trots doshöjningar. Känns så förtvivlat jobbigt då vi inte kan börja med IVF innan dess. Hur gick det för er och har ni några tips?

• monn

Kanske skall prova mer lchf, äter inte så mycket bröd, pasta och sånt i övrigt. Läkaren är ju inte så enkel att få tag på, jag provar att mejla dem på mina vårdkontakter! Tack för pepp. Man ger liksom snart upp!

Gweny skrev 2016-01-14 10:29:58 följande:

Oj så segt då! Mitt värde gick ner snabbt och legat bra sen. Du kanske hade behövt den 2a sorten...vad den nu heter...läkare skriver sällan ut den..men ska tydligen vara bättre... Du får googla. Jag tänker kolla upp det efter graviditeten.

Provat ändra din kost? LCHF sägs vara bra och fått vissas värden sänkas.... Finns en grupp på fb som heter typ lchf-kost för sköldkörtelsjuka.... Kanske värt prova? Hoppas ditt värde snart blir bra!!

• monn

Tack! Ja, det går väl inte att ge upp egentligen. Bara så jobbigt att framtiden är oviss.

Vad heter förresten den här andra sköldkörtelmedicinen? Någon som vet? :)

engsan skrev 2016-01-14 13:04:53 följande:

Ge inte upp, gweny är ett bra exempel på att det är värt att kämpa på även om det känns hopplöst! Det är orättvist att vissa får kämpa så mkt för det som för andra är en självklarhet! Vi har försökt i över 4 år nu, och jag vet inte hur många ggr jag vart på väg att ge upp, men det finns ändå en liten gnista kvar någonstans! Kämpa på

• monn

Missade detta inlägget!

Läkaren har inte sagt så mycket. Började medicinera i mars förra pret, hade då 4,7 tror jag. Sedan i augusti vart det nere på 2,5 eller liknande som han vart nöjd med, då skulle vi se att det höll sig stabilt, men då gick det tillbaka till 3,7 i november, hade då gått från 50mg till 100mg stegvis upptrappande. Nu har jag ätit 125mg sedan november och INGET har hänt. Har ökat till 150mg nu... Supersegt att vänta! Och om lan nu mot all förmodan skulle bli gravid på naturlig väg är ju missfallsrisken överhängande med dåligt inställt sköldkörtelvärde. Min mens har bara varit regelbunden sedan september/augusti och även ägglossningen.. Så det är ju lite positivt:) oj vad långt det blev!

Spännande att få börja för din del. När är den beräknad då?:)

engsan skrev 2016-01-14 08:38:58 följande:

För mig gick det fort, jag började med 50 första veckorna och fick göra en höjning till 75 efter första provtagningen någon vecka senare och efter det har det vart bra! Så någon månad skulle jag säga! Vad hade du för värden när du började?

Vad säger läkaren när det inte blir bättre? Jag har märkt att det är väldigt olika hur länge det tar, vissa snabbt som mig medan andra länge som för dig! Tråkigt och frustrerande! Vi har just dragit igång med ivf, väntar på att mensen ska starta och sedan börjar vi! Men vägen har vart lång hit! Hur länge har ni försökt?

• monn

Hittar inte den på fass, men länken fungerade. Är den godkänd i Sverige? :) Jsg har hittat en annan sköldkörtelmedicin på Fass, Eurhyrox, inte den ni menar?

engsan skrev 2016-01-14 21:43:16 följande:

Bifogar en länk från Google! Vet inte om jag och gweny tänker på samma men tror hon menar denna!

hypotyreos.info/behandling/naturligt-skoeldkoertelhormon

• monn

Skrev här för ett tag sedan, vi skulle få insemination när sköldkörhelvärdena vart bra. De blev bra i augusti, men sedan ändrades de, troligtvis pgs stress med nytt jobb och anhörig som gick bort. Sedan vart det segt att få ner värdet, och nu i fredags plussade jag naturligt! Är i chock fortfarande tror jag! Man vågar inget hoppas men vill bara att veckorna skall gå:) är i v 5 (4+4) :)

Svar på tråden Pco och sköldkörteln