Inlägg från: Hannama88 |Visa alla inlägg
  • Hannama88

Pco och sköldkörteln

Hoppar in här. Maken och jag har Försökt få barn i ca 7 år, blev för ca 1,5 år sedag diagnostiserad med pco. Har varit överviktig hela mitt vuxna liv och med diagnosen bestämde jag mig för att göra en gastric bypass då mitt bmi låg på över 45. Op gick bra och har gått ner ca 70 kg på ett år. efter en gbp rekomenderas att man inte blir gravid på 12-18 månader så har under året skyddat oss med kondom, missade dock att använda en gång i augusti och är nu gravid i v7! Vet att det är tidigt och det kan gå fel, men jag kan iaf bli med barn vilket är otroligt skönt att veta.

• Hannama88

Liten uppdatering.

Varit på ultraljud och vi kommer få en son!

V.21 nu och lillen verkar trivas bra där inne, sparkar och lever rövare.

Stort grattis till er som lyckats sedan sist jag skrev, och ni andra, ge inte upp! Det är så värt kampen.

• Hannama88
    engsan skrev 2016-12-13 07:10:44 följande:

Stort grattis :)

Själv är jag äntligen gravid, vecka 10! Känns som att tiden står still! Fruktansvärt illamående hela dygnet i princip, men vad gör det, om detta nu får gå hela vägen!

God jul till dig och killa killen i magen!

Grattis!

Jag mådde också riktigt illa i början. Släppte och gick över i hunger runt v14 :)

Håller tummar och tår att allt går bra för dig :)
  • Hannama88
    engsan skrev 2017-01-07 15:08:40 följande:

Igår på morgonen hade vi samlag för första gången på väldigt länge då jag mått så dåligt så det har inte vart aktuellt förän nu!

Sent på kvällen fick jag en liten blödning i trosskydd. kommer inget nu. Kanske lite svagt svagt svagt brunt på pappret när jag går på toa.

Inte mer ont i magen än vanligt.

Borde jag ringa och få detta uppkallat eller ska jag anta att det beror på sköra slemhinnor/livmodertappen som började blöda när vi inte haft sex sen typ början på november? Blir ju lite orolig! Tacksam för råd

Det är väldigt vanligt att det blöder lite vid sex pga slemhinnorna. Så länge det inte håller i sig eller gör ont är det ingen fara. Om det kommer mer färskt blod lan du ju ringa bm men har det slutat är det nog lugnt :)
  • Hannama88
    engsan skrev 2017-01-07 15:28:55 följande:

Tack för snabbt svar och jag tänker som dig! Men man blir ju fundersam ändå!

Har ju några fördröjda missfall i bagaget så blod även om det är lite så är det liksom fruktansvärt ångestgivande att se det!

Men det mest troliga är ju ändå att allt är bra. Hoppas jag!

Precis! Man blir orolig även om man någonstans vet att det är normalt och ingen fara. Mammaoro följer som ingen logik, den bara finns där.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln