• jooo

Pco och sköldkörteln

Ville bara hoppa in och säga att jag har med pco och hypotereos. Vi har försökt i 2 år..pergotime för att få igång ägglossning. 1 ivf försök som misslyckades med brak ( två befruktade ägg som inte delade sig som de skulle). Jag fick högre dos levaxin och sattes på hårdbantning. Gick ner från bmi 31 till bmi 27 på 5 månader. Hade samtidigt pressat värde på 0,013 tsh. Plussade för första gången någonsin i september. Är nu i v 8 och precis sett hjärtat ticka. Mina läkare är övertygad att viktnedgången i kombo med extremt pressat tsh gjorde att ägglossningen kickade igång och ägget kunde fästa . Lycka till allihopa!!

• jooo

Hur går det för er gravida ned levaxinbehandling? Jag är så trött på läkarna. Jag har legat högt (för att vara mig) 3,5 vid varje blodprov ca 4 st nu...låg pressat på 0,09 när jag plussade..De höjer bara med 25 mg i taget men de räcker uppenbarligen inte! Nu senast höjde ja på eget bevåg till 50 mg. Har varit dödstrött hela graviditeten trots att ja nu går in i v 17 och man "ska må bra nu".

Svar på tråden Pco och sköldkörteln