engsan skrev 2016-11-29 11:30:22 följande:
Vi gjorde det första i februari. Det ledde aldrig till någon graviditet. Den gången fick vi även ett befruktat till frysen. Det klarade inte upptiningen så det blev aldrig någon återföring.
Andra försöket gjordes i maj, då fick vi ut 12 fina ägg, men tyvärr fick vi inga spermier från sambon då så alla dom äggen frös vi ner obefruktade. Så andra försöket misslyckades också men vi vet ju inte hur det gått om vi kommit så långt som till återföring.
Detta var nu tredje försöket och nu har vi ju lyckats och hoppas på att få fullborda graviditeten. Vi fick även 4 st till frysen som vi har kvar om det skulle behövas!
Har idag ringt och bokat in ett privat ultraljud i vecka 12, torsdag innan julafton, bara för att gå kolla och få se att allt är ok och kunna njuta av julen sen!
Åh va härligt att höra, jag blir så glad för din skull, det är verkligen din tur nu. Klokt med ett ultraljud i v. 12, det är värt de där extra hundralapparna.
Har ni hunnit berätta för några eller sparar ni lite på det?
Åldersskillnader märks mest när alla är små, jag har många år mellan mig och ett par syskon men numer märks det inte så mycket, man hinner i kapp varandra.
Jag var på RUL igår och det gick bra. Lite läskigt är det för jag känner inte så mycket, med sonen var det fullt ös i magen vid det här laget, men den här gången ligger moderkakan framför bebisen, så jag känner bara lite fladder då och då.