Inlägg från: Theresan |Visa alla inlägg
  • Theresan

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2015-02-20 12:49:54 följande:

Yes!!!!!!!!

Dom ringde. Vi har rätt att få det bekostat av landstinget tack vare nya regler från januari =)

Åh förstå vilken sten som rammla ur min kropp. Det blev så mkt lättare.

Hon tyckte jag skulle be min läkare göra en missfalls utredning och sedan skicka remissen vidare. =)

Jag ska vänta nu och se om det blir något denna gång och misslyckas vi igen så ringer jag och pratar med henne och ber henne starta utredningen så fort det går.

Vad härligt att höra!
  • Theresan

Det går bra för mig. Är i v. 23 nu och känner av en del fysiska krämpor, jag måste tänka på hur jag står och sitter, annars får jag lätt ont. Magen börjar bli "i vägen" så att jag får svårt att plocka upp saker tillexempel. Men jag gillar den ändå, så mysig att lägga händerna på. Jag försöker klä mig så att den syns ordentligt. :)

Har fortfarande svårt att fatta att det ligger en bebis i min mage :)

Förra veckan köpte vi vagn, en begagnad som efter tvätt och fix är superfin.

• Theresan
    engsan skrev 2015-03-05 21:32:48 följande:

Hade beräknat bim till fredag eller lördag! Nu är den på gång! Samma visa än en gång! vill bara skrika!

Fy vad tråkigt, livet är så orättvist. :(
  • Theresan
    engsan skrev 2015-03-13 12:30:07 följande:

Hur mår du theresan?

Jag mår bra tycker jag, lite småkrämpor då och då men det hör ju till. Man får anpassa livet lite efter graviditeten. Jag orkar inte alls så mycket som jag brukar. Jag märker också att andra (vuxna, inte ungdomar) tar mer om mer hänsyn, mer än vad jag känner att jag behöver för tillfället. Men lite roligt är det. 

V. 25 idag.
  • Theresan
    Gweny skrev 2015-03-13 11:53:26 följande:
    Ja åker hemåt precis. Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. För mig dem brukar vara 19-20 när dem gör ÄP, när jag läst om andra.

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta mef sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat.

Så kanske ÄP till nästa helg!
    Men vad härligt att det ändå har hänt något, blåsor över 10 mm brukar ju fortsätta utvecklas. Hoppas att de växer till sig till måndag, blir det plock då?
  • Theresan
    Jennie skrev 2015-03-13 11:28:52 följande:

engsan: Läkaren ringde igår och berättade att jag ska få äta tabletter. Jag skulle börja med Provera, för att få igår en blödning, och sedan Progynon för att göra slemhinnan tjock.

Nån som har erfarenhet av dessa läkemedel?

Jag har också tagit provera, många gånger. Blödningen brukade komma dag 12 och jag fick aldrig några biverkningar.
  • Theresan
    Gweny skrev 2015-03-16 11:56:49 följande:

Mina äggblåsor har växt på sig, var nu 17st!! och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Vad roligt och vad spännande. Ska tänka på dig i morgon!

Hur känns det inför återföringen?
  • Theresan
    Jennie1987 skrev 2015-03-24 12:15:15 följande:

Åhja! Jag önskar verkligen att alla fina kämpare härinne ska få sina efterlängtade små bebisar! Ni lär utan tvekan bli världens bästa mammor till er barn, så efterlängtade och välkomna!! :)
    Håller mina tummar stenhårt för er! Jag ska kika igenom allt jag missat i tråden, så himla tråkigt att jag inte hängt med i den!
    Men visst var det så förut att man fick en liten 1a däruppe om någon svarat i ens tråd? Jag har kikat in här på FL flera gånger, men aldrig fått se någon avisering och därför föll denna tråden i glömska. Så typiskt!

Jag själv har fått lägga alla mina barnplaner på hyllan tillsvidare.
    Min hypotyeros har tagit över mitt liv skulle man kunna säga. Jag mår väldigt dåligt och min kropp och alla mina hormoner är i total obalans, så en graviditet är inte ens lönt att tänka på just nu.
    Jag väntar på att få börja med Lio (T3), och hoppas så innerligt att det kommer hjälpa!
    Väntar även på att få tid till kvinnokliniken, o diskutera P-piller, känns sådär, är inte så sugen på att ta mer hormoner nu när mina egna inte ens klarar av sig själva.
    Men min läkare menar att det ska vara bra för att få en blödning mer regelbundet. Nu har jag inte haft någon mens sen i mitten av september. De pratar ju om cancerrisker som ökar när man inte blöder ut mer regelbundet.

Oj, nu kom jag lite off här, men skönt att skriva av sig lite.

Kämpa på alla ni starka tjejer!!!

Vad roligt att du har hittat tråden igen. Jag får fortfarande röda pluppar under "händelser" när det händer något nytt, konstigt att du inte fått det.
  • Theresan
    Gweny skrev 2015-03-23 08:37:41 följande:

Tack Theresan! Det behövs.

Hur mår du själv?

Jag mår bra. Var hos barnmorskan i går, mätte magen och fick lyssna på hjärtat. Allt såg bra ut, utom järnvärdet som fortfarande är lågt men det har åtminstone inte sjunkit ännu mer.

Jag har ätit trombyl för mina tidigare mf och nu tycker de att jag ska sluta, det känns  ganska otäckt.

I går såg jag dessutom sparkar från utsidan. Vanligtvis är sparkarna ganska låga men igår var de lite högre upp och då kunde jag se hur hela magen vobblade till. Så fascinerande.
  • Theresan
    Gweny skrev 2015-03-25 12:31:04 följande:
    Härligt, är verkligen fascinerande med att höra hjärtljudet och se rörelserna i magen! Du får se till att ta massa blodpudding och spenat.
    Jag är dessvärre vegetarian. BM menade att det var orsaken och jag vet att det är svårare att ta upp järnet från grönsaker, men i mitt fall handlar det nog mest om att jag fått 3 mf på mindre än ett år. Redan efter andra missfallet fick jag problem med järnvärdet.

Kämpar på med nifferex och blutsaft :)
  • Theresan
    engsan skrev 2015-04-05 15:59:21 följande:
    Åh nej! Så tråkigt! =(

orättvist! Så man får inte göra direkt vid denna mens utan blir som en månads uppehåll? Drygt med denna väntan!

Stor kram
    Usch, vad tråkigt. och vilken lång väntan. Lider med dig. April och maj brukar ju gå ganska fort, men ändå, segt. 
  • Theresan

Det går bra för mig, jag brukar läsa i tråden och håller tummarna för er. Varje gång jag ser att någon skrivit hoppas jag på positivt besked, vilket jag absolut tror kommer förr eller senare.

Jag har 27 dagar kvar till BF och det börjar bli lite tungt. Har svårt att sova, vaknade 02 i natt och somnade aldrig om, så idag är jag sjukskriven. Alla ställningar gör ont och jag får ingen ro. Annars har jag mest lite småkrämpor som svullna händer och fötter, nästäppa och så. 

Ser fram emot förlossningen men är fortfarande lite orolig att något ska hända, kommer nog aldrig bli kvitt den där oron. Senaste BM-besöket blev vi skickade till förlossningen, pga ojämna hjärtljud. På förlossningen var allt bra dock, men jag hann ju bli ganska rädd. Alla på förlossningen var väldigt omtänksamma, vi fick ett eget rum, fika och fick prata med både bm och läkare.

• Theresan

Jag går på en veckas övertid här nu. Gjorde en hinnsvepning i tisdags och idag har en del av slemproppen lossnat. Har massor med sammandragningar sedan svepningen och då och då en ond förvärk, annars ingenting. Tog en hurtig promenad idag för att försöka få igång något men icke. Skulle mer än välkomna att vakna av värkar i natt.

Läser i bakgrunden och håller alla tummar och tår för er! Hoppas att ni har en fin sommar och får lite ro från alla barnskaparbekymmer :)

• Theresan
    engsan skrev 2015-07-24 23:05:45 följande:
    Oj så jag väntar på att höra från dig, men antar vid det här laget att du har fullt upp med lillan/lillen ?! Hoppas allt gått bra och skriv gärna och berätta när du hinner och orkar!

Kram till er
    Vår lille pojke kom till slut, men det tog tid. Vi blev igångsatta och 18 dagar över tiden kom han. Förlossningen blev ganska jobbig men nu några dagar senare känns allt väldigt bra. Vi kom hem från bb i torsdags. Lite märkligt är det fortfarande, tänk att han är min liksom. Så snäll och go. Jag mår bra men hade problem med yrsel efter förlossningen, blir fortfarande rätt trött vid ansträngning, så nu latar vi oss mest.
  • Theresan
    engsan skrev 2015-07-25 23:41:30 följande:
    Åh så härligt att höra av dig! Stort grattis till er alla! Han trivdes bra i magen då den lille killen.

Hur stor är han när gick så mkt över tiden?

Själv tog jag den sista pergokuren för ett par veckor sedan, och jag har inte sagt till sambon att jag tagit den. Nu i veckan borde jag haft äl om det blev någon! Tänkte att han slipper känna pressen denna gång och vi har väl lyckats ganska bra att få till det! Bara hålla tummarna så hoppas vi att jag får överraska honom med glada besked om ett par veckor!

Så glad för din skull att en av oss äntligen lyckats!

Har ditt tsh värde ändrats mkt nu under sista tiden och har dom tagit prover nu sedan förlossningen?
    Han vägde 4180 och var 54 cm, så ganska stor men inte så som jag var rädd för. Han var lite medtagen när han kom ut och skrek inte, men efter lite gnuggning kom han igång.

Jag tog inga nya prover den sista tiden, värdena ändrades inte alls under graviditeten, kanske därför. Nästa prov ska jag ta om 8 veckor eller så. Tyvärr måste jag nu gå över till VC, eftersom jag inte längre hör till gyn/mödravården. VC har åtminstone tidigare haft lite andra tankar om vad som är ett acceptabelt värde.
  • Theresan

Hej!

Vad roligt att läsa om era framgångar, särskilt graviditet och finansierat IVF. Är så glad för er skull!

Min lille pojk är 4 månader nu och jag trivs så bra med att vara mamma. Att det var kämpigt att få honom har nog gjort påfrestningarna som småbarnsförälder lättare att hantera. :)

• Theresan

Hej!

Var ett tag sedan jag var inloggad men har läst igenom alla olästa inlägg och följer era resor med spänning. Det känns som att det finns lite hopp i tråden nu!

engsan,

Jag har ätit provera många gånger och mensen har alltid kommit på dag 12 efter första tablett, oavsett vart jag varit i min egen cykel. Oroa dig inte för dem, du ska se att du får mens snart.

Min lille plutt fyller 6 månader i morgon och vi njuter för fullt. Jag tänker väldigt mycket på min graviditet och börjar sakna den (de bra och mysiga bitarna, inte oro för mf osv.), jag var nästan där du är nu Gweny, för ett år sedan. Jag skulle så önska att min kropp rättade till sig av graviditeten så att jag och min man kunde "låta naturen ha sin gång", men jag är tveksam. Har haft mens (om några droppar kan räknas) en gång sedan FL. Iofs delammar jag fortfarande. 

Håller tummarna för er!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln