Pco och sköldkörteln
Jag tänkte om det kanske måste komma från en samarbetande läkare, men så är det kanske inte.
Ni har ju lite tid på er att ta reda på saker, stressa inte för mycket över det. :)
Håll alla tummar och tår nu!
Jag tänkte om det kanske måste komma från en samarbetande läkare, men så är det kanske inte.
Ni har ju lite tid på er att ta reda på saker, stressa inte för mycket över det. :)
Du kan läsa mer på nätet. Är att man inte har gemensamma som gäller! Har ni bägge barn sen tidigare från varsitt håll, spelar ingen roll. Så ni bör få hjälp! ska ju vara samma regler öcerallt nu. Ändrades ju mycket from i januari i år. Tex att alla ska få 3 försök.
Skulle inte vara något frågetecken där på slutet. Försökte göra ett hjärta =)
Jag mailade här om dagen runt till olika ivf kliniker.
idag ringde en supsupertrevlig kvinna upp akademiska i uppsala. Dom kan tyvärr inte ta emot oss även om vi fyllde deras krav för finansierat då det är reglerna för ens län man bor i som gäller.
Hon ringde däremot umeå åt mig för att få hjälp med vem jag ska prata med. Dom hade gett ett nr som jag skulle ringa och dom hade inte kunna säga vad som gäller för att få det finansierat då reglerna är ändrade from januari(så som du sa gweny)
Men dom frågorna får jsg svar på när jsg ringer nummret jag fick.
Däremot sa dom att deras regler har vart att man inte får det om man har var sitt barn.
Så om du har rätt i att alla län ska ha samma kriterier gweny får vi kanske veta senare idag!
=)
Yes!!!!!!!!
Dom ringde. Vi har rätt att få det bekostat av landstinget tack vare nya regler från januari =)
Åh förstå vilken sten som rammla ur min kropp. Det blev så mkt lättare.
Hon tyckte jag skulle be min läkare göra en missfalls utredning och sedan skicka remissen vidare. =)
Jag ska vänta nu och se om det blir något denna gång och misslyckas vi igen så ringer jag och pratar med henne och ber henne starta utredningen så fort det går.
Hoppas allt är bra med er!
Imorgon börjar jag med sprutorna, lite nervöst. Sen nästa vecka blir det UL, för att se hur äggblåsorna växt på sig.
Oj så spännande ?
själv väntar jag på bim som borde vara ca tors eller fredag!Progesteron provet visade på bra äl i alla fall!
Hade beräknat bim till fredag eller lördag! Nu är den på gång! Samma visa än en gång! vill bara skrika!
Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.
Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.