• engsan

Pco och sköldkörteln

Gweny skrev 2015-04-23 17:21:05 följande:

jag hoppas verkligen du ska få lyckas på pergo!

Träffade en vikarie igår, som också haft problem. Jag tipsade henne i höstas om pergo. Hon är nu gravid i 5e månaden tack vare den. Kul det funkar, men ändå tungt att jag inte lyckats än.

Har ju dessutom en på jobbet som går och klappar sin tvillingmage, suck!

Kul att tipset om pergotime fungerade för kollegan!

Själv blir jag gråtfärdig när jag ser en gravidmage gå förbi mig! =(

Känns helt hopplöst!
  • engsan

[quote=75205971][quote-nick]Gweny skrev 2015-04-24 13:16:46 följande:[/quote-nick]Jo det är jättetärande, speciellt nu med gravida kollegan som inte är diskret direkt med att klappa magen och kollegor myser med magen osv.  Då känns det väldigt ensamt och tungt.  skulle ju även vara jag, suck.[/

Vet hon om din situation?

Fruktansvärt att man i så fall inte kan försöka tänka hur det känns för dig att se det och försöka vara lite diskret. Även om nu hon måste kunna njuta av sin grav men man behöver ju inte göra det inför ögonen på en som inte lyckats! Jag har gett upp hoppet att vi ska lyckas! Ett Pergo försök kvar efter detta men känns som att vi lika kunde skippa dom och ta paus över sommaren och sen dra igång ivf!

• engsan
    Gweny skrev 2015-05-02 12:19:36 följande:

NICU>> Har ni fått göra mf-utredning? Fy tufft behöva gå igenom allt det.

Nu har jag börjat med provera igen och vägen till FET har börjat. Nervöst och svårt vara hoppfull.

Hur går det för er?

Själv märker jag nu att mensen är på g! Vi skulle nog få en Pergo kur till men har bestämt oss för hoppa över den och dra igång ivf efter semestrarna!

Känner mig otroligt ledsen! Nu är ivf vår enda chans känns det som!

Håller tummar för er nu gweny att ni får lyckas! Kram
  • engsan

[quote=75325578][quote-nick]Gweny skrev 2015-05-20 16:39:44 följande:[/quote-nick]Ja det är tungt att inse det! Vet känslan. Hoppas ni kan samla kraft i sommar och koppla bort allt en stund innan det drar igång i höst!

Jag har idag börjat med Progynon-tabletter och nästa fredag Blir det vul, för kolla livmoderns slemhinna. Veckan därpå blir insättning, om allt går som planerat![/

Ringde läkaren i går, vi kom överens att jag ändå skulle ta en Pergo kur till, men hoppa över nu och ta den vid nästa mens. Hon skrev också ut nå tabletter som jag kunde ta om mensen drar ut på tiden nu när jag inte tar Pergo denna månad. Hon tyckte vi skulle göra så så borde jag få äl under semestern och vi är lediga och avslappnade. Hon sa att vi har inget att förlora på att ta den iom att vi inte börjar några utredningar ändå nu! Och har vi inte blivit gravid till dess så gör vi missfallsutredning efter semestern!

Hon envisas med att det inte är klart att vi får ivf landstingsfinansiearat, så jag vet inte riktigt hur det blir med det men det får vi väl ta ställning till då när vi vet hur det blir!

Trevlig helg tjejer

• engsan
    Gweny skrev 2015-05-30 10:03:35 följande:

Mähh ser mitt svar till dig engsan inte kommit med. Konstigt. Jo som din läkare säger har ni ju inget att förlora att göra så.

Fast varför får ni kanske inte försök bekostat nu igen?

Igår var jag iväg. Min slemhinna var "bara" 6 mm,,ska vara minst 7. Så blir ingen insättning nästa vecka. Utan får höjning av östrogen och så in och se på torsdag igen! Hoppas det hjälpt då. Så lite besviken.

Ja jag vet inte vad problemet är när vi inte kan få ett ordentligt svar ang bekostad ivf. Hon menar att dom nya reglerna för vårt län inte är spikade! Men jag vet inte! Orkar inte ens bry mig längre!

Håller tummarna att ni får bättre besked vid nästa besök! Hur gör man annars? Väntar till nästa månad?
  • engsan
    Gweny skrev 2015-06-03 13:29:10 följande:

Ingen aning faktiskt vad som händer annars. Fasar väl att det blir avbrutet och vi får vänta tills efter sommaren. Hade ju varit så typiskt. Ska nu dit imorgon em, så blir nervöst.

Förstår du inte orkar bry dig om dem velar så! 

Hur har det gått gweny?
  • engsan

[quote=75389249][quote-nick]Gweny skrev 2015-06-05 10:29:18 följande:[/quote-nick]Vi fick godkänt!

en glad och munter läkare. Så på tisdag blir det återföring, bara hoppas dem klarar upptining. Dem tinar upp en i taget. har 5 i frysen, nervöst![/

Ok det var ju skönt för er! Hoppas det går bra för er nu!

:)

• engsan

Theresan- hur går det för dig? Länge sedan vi hörde av dig?! Hur många veckor kvar? Kram

• engsan
    Theresan skrev 2015-06-05 13:47:32 följande:

Det går bra för mig, jag brukar läsa i tråden och håller tummarna för er. Varje gång jag ser att någon skrivit hoppas jag på positivt besked, vilket jag absolut tror kommer förr eller senare.

Jag har 27 dagar kvar till BF och det börjar bli lite tungt. Har svårt att sova, vaknade 02 i natt och somnade aldrig om, så idag är jag sjukskriven. Alla ställningar gör ont och jag får ingen ro. Annars har jag mest lite småkrämpor som svullna händer och fötter, nästäppa och så. 

Ser fram emot förlossningen men är fortfarande lite orolig att något ska hända, kommer nog aldrig bli kvitt den där oron. Senaste BM-besöket blev vi skickade till förlossningen, pga ojämna hjärtljud. På förlossningen var allt bra dock, men jag hann ju bli ganska rädd. Alla på förlossningen var väldigt omtänksamma, vi fick ett eget rum, fika och fick prata med både bm och läkare.

Åh inte länge kvar nu då :)

Så härligt och spännande!

Huh så jobbigt att få höra sånt av bm! Man blir ju så klart jätte rädd! Men ändåbra dom skickar vidare om dom reagerar på något! Kul att höra av dig :)
  • engsan
    Gweny skrev 2015-06-05 10:29:18 följande:

Vi fick godkänt!

en glad och munter läkare. Så på tisdag blir det återföring, bara hoppas dem klarar upptining. Dem tinar upp en i taget. har 5 i frysen, nervöst!

Lycka till i morgon nu gweny!

Idag har jag bokat in till åt gubben att lämna spermaprovet! Första tiden var 10/9! Nu är det bara att ta sommaren med ro och samla nya krafter inför en åter kämpig höst!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln