• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2015-07-26 10:12:35 följande:

Han vägde 4180 och var 54 cm, så ganska stor men inte så som jag var rädd för. Han var lite medtagen när han kom ut och skrek inte, men efter lite gnuggning kom han igång.

Jag tog inga nya prover den sista tiden, värdena ändrades inte alls under graviditeten, kanske därför. Nästa prov ska jag ta om 8 veckor eller så. Tyvärr måste jag nu gå över till VC, eftersom jag inte längre hör till gyn/mödravården. VC har åtminstone tidigare haft lite andra tankar om vad som är ett acceptabelt värde.

Ok skönt att höra att ni mår bra och allt gick bra! Men nog var han ju ganska stor ändå. 3,5 kg var alldeles nog tycker jag. Hör gärna av dig hur det går! Kram till er
  • engsan

Jaha tjejer! Då är det dag 32 ingen mens än men åter ett negativt gravtest! Då har vi avverkat sista Pergo kuren och nästa veckablir det att ringa och boka tid för missfallsutredning! Ny karusell drar igång med andra ord! Känns sorgligt att vi inte lyckats men lättande att veta att vi nu får gå vidare med ivf och en större utredning görs!

När gweny börjar ni nästa försök?

• engsan
    Gweny skrev 2015-08-07 19:01:11 följande:

Engsan>>> ja det är verkligen trist att man inte kan få lyckas... Hoppas nu eran nya utredning går bra och ni kan få en bra planering med nästa steg! Mycket att ta in.

Jag har börjat med provera igen och sprayar, så går allt som tänkt blir det nog insättning i september. Får hoppas på 3e gången gillt! Får dessvärre mindre hopp för varje gång...

Har börjat ställa in mig på att vi kanske aldrig kommer lyckas, att vi kan få det bra ändå. Så inte lika ofta jag reagerar eller blir ledsen faktiskt. Men efter varje nytt misslyckande om och om igen, så är det inte på topp direkt.

Fast denna gång kanske det händer!

Håller tummarna så hårt för er! Vad händer om det inte går nu då? Kommer ni fortsätta med nya försök?

Min mens kom idag! Jag har bokat in en helg med min dotter till Stockholm om några veckor och vi har planerat att gå på gröna Lund, har lovat henne att åka allt, sist vi var så trodde ju jag att jag var gravid och hittade på ursäkter att jag inte kunde åka och så var det ett MA ! Nu ska vi dit och ge gärnet och ha en super rolig helg! Räknar med en tuff tid efter det, så bara försöka ladda upp för vad som komma skall!

Hör av dig när det blir dax för insättning och hur det går med allt! Kram och lycka till
  • engsan

Idag har jag vart och lämnat 10 rör blod till missfallsutredningen! Min sambo fick lämna ett rör! Nu är det bara att vänta!

Hur går det gweny?

Och hur mår lilla prinsen theresan? Har han fått något namn?

Kram

• engsan
    Gweny skrev 2015-09-01 13:36:17 följande:

engsan>> Oj, vad många rör du fick lämna. Hoppas ni kanske kan få något svar på vad det kan bero på och sen sätta stopp för det. Gjorde dem även något för att se med immunförsvaret kanske är för starkt? Kanske jag nämnt förut, men sverige är dåliga på att kolla det, så många har ju vänt sig utomlands och fått bättre hjälp.

Själv är det inget vidare, nere i en djup svacka. Jag lämnade blodprov för en vecka sen(som 2 ggr tidigare varit bra) men denna gången var det för högt, så jag fick ta en hormonspruta(i rumpan) som skulle sätta igång en yttligare blödning, då det var för mycket slemhinna kvar. Dem hittade inga cystor som växt och störde iallafall. Så nu ska jag lämna nytt blodprov på torsdag, får vi se vad det visar, om jag kan fortsätta med behandlingen. Isåfall kanske det blir FET i september nu.

Usch så trist! Håller tummarna att ni kan fortsätta! Tänk att det ska vara så besvärligt!

Ja det var många rör jag lämnade såvi får väl se vad dom visar! Men helt ärligt så har jag ingen som helst aning vad det är för prover dom tagit! Sambon fick bara lämna ett rör i alla fall, så vi får väl höra vad det är för prover när hon ringer! Sambon har ännu kvar sitt sperma prov att lämna! Han har tid för det nästa vecka! Jag måste säga att jag är väldigt nervös över vad proverna ska visa! Känner på mig att dom kommer visa något som kommer kännas att alla år av kämpande vart förgäves!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-09-04 12:06:34 följande:

engsan>> uch ja, jag vet att vi var jättenervösa över vad proverna skulle visa(vanliga utredningen), jag håller tummarna för er att det visar bra och i annat fall att det går att lösa!!  samtidigt är det ju jobbigt också om dem ingenting hittar och man fortfarande står utan svar.

Jag fick iallafall svar idag att det äntligen såg bra ut, så som en vecka ska jag in på VUL och se om det hunnit bli bra för att sätta in. förra gången fick jag fortsätta några dagar och göra ett 2a vul, innan det var tillräckligt. pust...mycket farande och väntande.

Ja det är ju jämt något man måste vänta på, känns att allt tar sådan tid!

Vi fick våra provsvar på fredag och allt såg bra ut vad det stod! Så nu får vi vänta på spermaprovet och sen ska vi träffa läkaren och remissen ska skickas! Så då får vi vänta på det!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-09-10 16:18:22 följande:

Skönt det såg bra ut! Vart kommer er remiss skickas?

Jo det känns skönt men känns ändå att man hade fått ett svar liksom på varför det är så här! Idag har sambon lämnat sitt spermaprov, stackarn tyckte det hade vart sååååå jobbigt, vilket jag förstår men nu är det gjort i alla fall! Remissen blir nog till Umeå som det verkar nu! Men vi får väl se när allt är klart att skickas!

Hur går det för dig gweny?
  • engsan
    Gweny skrev 2015-09-11 12:13:15 följande:

Jo nog inte lätt för karlarna att göra, men med tanke på allt vi kvinnor utsätts med undersökningar, hormoner osv så...

Jag ska in nu på måndag, se om det är gästvänligt eller om mer behövs.... Ställer in mig på mer tid behövs. Glad vi bor såpass nära... Blir några rundor.

Ja för oss blir det ca 5 timmar enkel väg till kliniken så det blir inte lätt !

Håller tummarna att det är rätt tid för er nu!!!

Jag vi tjejer får ju göra mer undersökningar osv men vi behöver inte "prestera" på det sättet som killarna måste! Vi hoppas han lämnade nog mkt i alla fall, men antar att dom skulle sagt om det var för lite! Då hade dom väl bokat in ny tid?
  • engsan

Då kom svaret på spermierna åxå! Det var inte så bra mängdmässigt men dom som fanns var fina! Känner mig lite lurad på konfekten på något sätt. Att vi inte fått lämna det provet redan tidigare!!!! Kanske inte så konstigt att det inte blir något! Kämpat i flera år! Nåja nu ska vi fixa remissen i alla fall och se vad som händer!

• engsan
    Gweny skrev 2015-09-21 21:55:25 följande:

Ja konstigt ni inte fått göra prov för honom tidigare! Men det är ju ändå bra att dem som finns är bra!   blir nog ICSI då. Gjorde vi med hälften vid vårat första IVF.  Se nu till att han äter bra mat och multivitamin med mycket zink i... ger en boost till simmarna. Är ju fördelen med killarna, dem kan ju påverka, det kan ju inte vi med våra ägg.

Idag var vi iallafall på insättning, så har ett litet embryo i mig nu. bara hoppas att det ska få gå vägen denna gång.

Åh så spännande! Håller verkligen alla tummar och tår för er nu! Det är er tur att få lyckas!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln