• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2016-05-22 11:06:36 följande:

Sist var det lite mitt eget fel att jag inte fick nog med smärtlindring. Jag trodde jag var lite Tuffare än jag var och sa att jag behöver nog inget lugnande tex. Men det behövdes vist men det blev nog för sent! Och Så nu har jag sagt att jag vill ha allt och mkt :)

Det är bra! Nu vet du ju också hur det går till, så kanske inte spänner dig lika mycket med.

Ska tänka på dig, kram!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-23 19:53:25 följande:

Jag har ingen aning vad som händer nu. Min sambo så gott som bröt ihop och efter flera timmars kämpande var han inte mottaglig för något fler förslag, fast dom erbjöd att gå in och plocka spermier via testikeln. Efter allt jag gått igenom kände jag mig grymt besviken! Nästa steg är nu att åka dessa 40 mil enkel väg och enkomt bara lämna spermaprov vid ett mindre pressat tillfälle. Och då lite mer förberedd låta dom ta ut via testikeln om det inte går nästa gång heller.

Sedan skulle vi diskutera om det blir att befrukta våra frysta ägg eller göra ett nytt äp!

Dom upptäckte också på mig att jag hade en endometrioscycta som dom tömde i tron att det var en äggblåsa. Så får se om jag även nu har endrometrios. Fick en hästdos antibiotika för att förhindra infektion!

Men herregud så tufft för er!! Räcker med bakslag nu ju.

Har själv blivit inlagd pga havandeskapsförgiftning, plus dem upptäckte att h*n lagt sig i säte. Blir vändningsförsök imorgon, nervöst.
  • Gweny

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Hon hade vänt sig riktigt själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

• Gweny
    engsan skrev 2016-05-30 07:15:12 följande:

Men åååååååå <3 jag börjar gråta på riktigt!

Jag kände det på mig att nästa gång du skriver så har ni nog fått. Även om det var lite tidigare än planerat så tänkte jag här när det inte kom något svar att det kanske är så :)

STORT grattis kära vän och skönt att allt gått bra! Nu ska jag torka glädjetårarna så inte kollegorna undrar varför jag bölar igen :) ha ha

Kram

Ha ha söt du är! Tack så mycket!

Kommer såklart fortsätta stötta och hålla tummarna för dig här! Måste få bli er tur snart!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-30 11:30:40 följande:

Ja men gisses klart man blir rörd. Som vi kämpat och äntligen har du lyckats! Skönt att det går vägen för några av oss i alla fall!

Ja utan den fantastiska tekniken, så hade vi inte haft henne nu.

Att den 4-celliga klumpen som syntes på skärmen, som klarade frysas ner och tinas upp för att sen bli våran lilla tjej, det är fascinerande!!
  • Gweny

Traska>> Tack så mycket!

Engsan>> vi mår fint nu. Jag var rejält svullen några dagar efteråt och fick ta medicin mot blodtrycket, men kunnat sluta med det nu, skönt nog.

Våran Ofelia växer och låter oss sova ok på nätterna.

Hur går det själv? Hinns det nån insättning innan semestertider?

• Gweny
    engsan skrev 2016-06-17 10:23:25 följande:

Nej vi gör ett uppehåll nu till augusti!

Vi var till kliniken förra helgen i ett försök att lämna spermier till frysen men det gick inte denna gången heller. Så vi kommer göra vårt 3:e äggplock i samband med att dom gör ett ingrepp och plockar ut spermier från sambon.

Ah oki! Hoppas ni kan samla kraft och får göra roliga saker ihop nu på sommaren innan det drar igång igen, kram!
  • Gweny

Hej allihopa!

Engsan>> Jag har tänkt mycket på dig och hoppas såå att ni ska få lyckas nu. Det är så tungt att vara i denna karusell och när inga garantier finns. Men måtte det gå bra nu, styrkekram!!!

Traska>> grattis, vilket mirakel!

Själva så är nu våran tjej 4 mån gammal och är nyfiken på allt.

Jag kommer förevigt vara tacksam att vi fick henne genom hjälp av IVF! Efter många egna försök, MA & misslyckade IVF/FET så kom vår skatt.

Hoppas verkligen ni med tjejer får lyckas!!!

• Gweny
    engsan skrev 2016-11-28 11:01:59 följande:

Idag fick vi se vår lilla böna!

12 mm lång med fint tickande hjärta!

Åhh engsan, så glad jag blir att läsa detta!! Tänkt på dig så. Grattis!!!

När har du BF?

Lycka till ni andra nya som kämpar! Har själv efter en massa problem lyckats få en liten via IVF.

Om intresse finns så ligger min blogg kvar om våran resa.

drakbarnet.blogspot.se
  • Gweny
    engsan skrev 2016-12-22 14:53:39 följande:

Vart på ultra nr 2 och lyckan är total!

En fin liten krabat på 4,2 cm utövade akrobatik i magen på mig!

Nu kan jag tro på detta och fira julen glad och lycklig!

Stor kram till er och hoppas ni får en fin jul så hörs vi nästa år igen :)

Så underbart slut på detta år och vilket härligt 2017 att gå in i och härlig tid framför dig!!

Verkligen glad att du/ni äntligen lyckades med.

Som vi kämpat länge!
  • Gweny
    Hannama88 skrev 2016-12-12 23:33:03 följande:

Liten uppdatering.

Varit på ultraljud och vi kommer få en son!

V.21 nu och lillen verkar trivas bra där inne, sparkar och lever rövare.

Stort grattis till er som lyckats sedan sist jag skrev, och ni andra, ge inte upp! Det är så värt kampen.

Grattis till killen i magen! Nu kommer veckorna rulla på snabbt, händer mycket. fram till sista dagarna, då går det långsamt igen.
  • Gweny
    engsan skrev 2017-07-20 23:34:44 följande:

Kl 19.17 tisdag 18/7 föddes en frisk vacker pojke på 53 cm och 3860gr!

Är så otroligt tacksam över att äntligen fått bli mamma för andra gången. Det har ju vart långt ifrån enkelt och självklart! Många år av kämpande för att få barn är över, men nu väntar kampen mot cancern istället. Ta hand om er, var rädd om er och ta vara på dagarna! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet!

Kram

Åh engsan, var inte igår. Grattis till eran efterlängtade kille!

Men uch med cancern, hoppas behandlingen går bra!

Själv är vår dotter nu 15 mån, sprudar av att upptäcka världen och ska börja förskolan nu i sept! Gått så fort.

Lycka till ni andra som kämpar! <3
Svar på tråden Pco och sköldkörteln