Inlägg från: Theresan |Visa alla inlägg
  • Theresan

Pco och sköldkörteln

Hur går det? Äl på gång snart?

• Theresan

Jag håller tummarna för er!

Det har börjat sjunka in. Jag får något som påminner om träningsvärk i magen ett par gånger om dagen och det känns hoppfullt. Jag försöker att inte falla in i oro och misstro. Varje kväll tar jag en vagitor och på morgonen rinner de ut, det är jättehemskt för det känns som blod. Får ångest varje gång det händer.

• Theresan

Progesteron tas i form av vagitorer. Alla som gör ivf får dessa så det har väl visat sig fungera ibland. Jag tror att jag läst att pco och progesteronbrist hänger ihop.

• Theresan
    engsan skrev 2014-11-06 15:20:59 följande:

Hur går det theresan och gweny?

Idag har jag vart på vul.en äggblåsa på 14 mm och en på 20. Så ägglossning inom en vecka beroende på vilken som släpper.

Blir det inget denna gång så blir det det en månads uppehåll innan nästa försök med pergotime.

Kommer i alla fall inte behöva göra vul nästa kur efter uppehållet då hon hon sa att jag inte verkar bli överstimulerad. Håll tummarna nu att det går vägen. Så less på detta!

Hoppas att den på 20 släpper inom kort, testar du med ältester? 

Håller tummarna för er båda!

Jag går in i vecka sex idag, är dock lite orolig för den där träningsvärken jag hade under vecka 5 har avtagit. Vet att det inte behöver betyda något, men jag blir orolig ändå.

På onsdag ska jag på vul.
  • Theresan
    Gweny skrev 2014-11-10 14:45:27 följande:

Jag testade idag, så blankt det kan bli. Inget som tyder på det heller. moler i magen och har lite pms-humör, så är ren kall fakta tyvärr. bara invänta mensen. känner mig både arg och besviken. Hur ska man orka vidare. Bara 5 månader kvar att hinna få 2015, ska det gå ännu ett år förbi som vi inte får.

väntar på att min läkare ska ringa, fick bekräftat att sekreteraren sagt till henne. se vad som händer nu.

Usch vad tråkigt, när har du BIM?

Livet är så orättvist ...
  • Theresan

Skönt att det händer något. Då har ni ändå något försök kvar innan det eventuellt blir aktuellt med IVF, på den tiden hinner ni nog vänja er vid tanken.

men vi hoppas förstås på plus innan dess :)

• Theresan

Jag har tagit 14 kurer, sedan februari 2013, har bara tagit uppehåll för graviditet/missfall.

Jag visade dock aldrig tecken på överstimulering, någon enstaka gång fick jag två blåsor.

• Theresan

Jag var på vul, tyvärr såg man inte så mycket men gyn kunde konstatera graviditeten och att allt såg normalt ut. Man såg hinnsäcken och kunde ana ett flimrande foster. Jag ska tillbaka om två veckor igen. 

Jag har mått ganska illa hela dagen idag, trodde först att det berodde på en förkylning jag haft ett tag, men det är nog inte det.

• Theresan

Min gyn är inte så pratsam av sig, men han verkade inte negativ eller så, han sa att det såg normalt ut och förhoppningsvis skulle gå vägen den här gången. 

Knasigt nog är jag ganska tacksam över illamåendet, det tar bort fokuset från all oro. Jag hoppas att ni också får gå runt illamående snart. :)

Har du fått utslag på äl-test?

• Theresan

Det låter som att du borde ha haft ÄL på söndagen, eller senast på måndagen. Kanske är det något som händer där inne? 

Svar på tråden Pco och sköldkörteln