Pco och sköldkörteln
Just det, du hade två blåsor. Man kan faktiskt få två ägglossningar med några dagars mellanrum om man hade två blåsor.
Just det, du hade två blåsor. Man kan faktiskt få två ägglossningar med några dagars mellanrum om man hade två blåsor.
Jag var på VUL i går och till min stora förvåning såg allt bra ut. Hjärtat slog och fostret var i precis rätt storlek för tiden, 7+5. Min gyn, som annars är ganska snål med uppmuntrande ord, sa att nu är risken för mf väldigt liten.
I går kände jag mig lugn för första gången på fyra veckor.
Vi har försökt i snart tre år och har tre mf bakom oss, jag tänkte också ofta att det aldrig skulle bli någon bebis för oss, känns fortfarande overkligt. Ge inte upp tjejer! Jag tror absolut att ni kommer att lyckas förr eller senare!
Jag tyckte att fostret såg ut som en liten kropp med huvud, armar och ben gick dock inte att se. 14,5 mm stor. Jag har aldrig kommit såhär långt tidigare.
Jag har hört att man blir lite extra fertil strax efter en spolning, det har med vätskan som används att göra.
Jag skrev tidigare men det verkar ha försvunnit.
Skönt att ha en plan ändå, även om vi hoppas att ni lyckas innan dess.
Ska du börja med pergo med en gång eller måste du vänta på mens?
Ska du börja med pergo med en gång eller måste du vänta på mens?
Det går bra för mig, mår illa varje dag och det börjar slita, men det är naturligtvis värt det. Jag pluggar och jobbar och ligger efter en bra bit med studierna, det har inte fungerat att plugga och må dåligt samtidigt. Men jag försöker att inte bli stressad över det, graviditeten är viktigare än allt annat. Jag ska förklara för min lärare hur det ligger till och hoppas att jag får ta igen allt senare.
Nästa onsdag blir det inskrivning och dagen innan nyår ska vi på ul.
Det ska jag göra.
Hur går det för dig då?
Hoppas att den dyker upp snart :) Eller ja, ÄL mitt under julen kan ju vara lite pressat. :)
Gott nytt år!
Hoppas att jul och nyår har varit bra för er!
Jag var på ultraljud dagen innan nyår och var fruktansvärt nervös. Blev nästan förvånad när BM helt plötsligt lät oss höra hjärtljuden. Allt var bra och vi fick se bebisen sparka, dricka och suga på tummen. Känns fortfarande helt overkligt.
Blev till på köpet framflyttad 6 dagar och det var ju en bonus. När allt såg bra ut var jag ändå livrädd för att bli backad, blev så förvånad när jag blev framflyttad istället.
Gick in i v. 15 idag.
Hur går det för er?