• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2015-01-19 21:44:53 följande:

Orättvist!

I september 2014 hade vi haft första bf. Andra bf skulle blivit nu i mars. Hade vart nästa framme nu. Usch!!! Måste sluta tänka så men svårt att låta bli.

Jo man vet ju att vi måste se framåt, mem ibland påminns man och det är tufft. Hoppas verkligen detta blir allas vårt år!!
  • Gweny

Ja uch inte kul med "måste-sex' efter all denna tid. Slitit mycket på oss med. På ett sätt skönt att vänta på ivf, kan vi försöka, utan att vi styr över det.

• Gweny
    idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.
  • Gweny

Jo är kanske så.  kommer tacka ja, oavsett grupp så är det ju en bra grej det leder till.  är man i viktgruppen blir det stöd från dietist och kurator, lär behövas. känns som en möjlighet och nåt att göra istället för vänta i flera månader till. 

• Gweny
    engsan skrev 2015-01-21 09:44:20 följande:

Åh så spännande!

Jag hade tackat ja. Beroende på hur mkt det påverkar arbetet förstås. Måste man vara borta från jobbet mkt eller gör man tex viktminskningsprogrammet hemmifrån osv?

Så spännande. Intressant framförallt och vilken möjlighet att få hjälp på flera sätt. =)

Vill åxå......=)

Ja verkligen intressant! Man gör det mesta hemma och åker dit ibland för koll om jag förstått det rätt. Har 10 mil dit, så inte jättelångt ändå. Se vad hon säger när hon ringer idag. Går och väntar!
  • Gweny

Tror dem ändrat nu, så from januari får alla 3 försök. Dem som har gratis vill säga.

Vi ska ju få det. Väntetider varierar i landet, men ofta längre än på privata. Om man betalar går det att få rabatt om man köper 3-pack försök.

Mycket att lära sig. Jag är dock sån som läser på innan det ens var aktuellt. Så har lite koll. På onsdag nästa ska vi dit, få reda påvilken grupp. Om vi hamnar i ivf-gruppen, kommet det sättas igång snabbt... beroende på vart i cykeln jag är. Spännande faktiskt. Sambon måste även lämna spermaprov då. (Han gjorde det förra året hos våran läkare här) då var det bra iallafall.

• Gweny

Engsan>> kan ju vara värt prova där om billigare och närmare. Finland åker många till som behöver hjälp och det behövs lite extraresurser vad jag läst andra.

Idag kom menshelvetet! 4 pergokurer och ingenting.... suck!

• Gweny
    Theresan skrev 2015-01-23 21:36:45 följande:

Vad segt, önskar er verkligen att få lyckas. Vet ju precis vad det är ni går igenom. Usch vad orättvist livet är.

Tack! Får hoppas vi följer efter snart. Fast kommer nog ha svårt att slappna av, rädd för ma igen är stor.

Idag skulle ha varit BF för oss.
  • Gweny

Dem jag träffat säger högst 2,5, gärna 2 för oss med problem. hade högt värde när jag fick börja med levaxin. Sen gick det ner snabbt till bra värde.

• Gweny

Nu bär det strax iväg till Sahlgrenska, nervöst. Sambon är mer än mig, ska lämna nytt simmarprov.

Får se vilken grupp vi hamnar i.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln