• engsan

Pco och sköldkörteln

Åh så skönt att höra att det går bra. Hoppas ni får en riktigt härlig jul och hör av dig hur det går på ultraljudet =)

• engsan
    Theresan skrev 2014-12-09 14:19:37 följande:

Det ska jag göra.

Hur går det för dig då?

Ja här händer det ju som inget just nu. Bara vänta på nästa mens och ny pergotimekur.

Var ju tvungen att hoppa över nu en gång.

Men ganska skönt att slippa tänka på det nu i julstressen. Nya tag nästa mens. När den nu behagar att komma vill säga. Kan ju dröja.
  • engsan

Hoppas allt är bra med er tjejer!

får passa på att samla krafter nu under julen

Och ta nya tag nästa år!

Önskar er en riktigt god jul!

Kram ?

• engsan
    Gweny skrev 2014-12-17 12:12:18 följande:

Här händer ingenting just nu. Väntar på börja 4e pergo-kuren och våran remiss för IVF har kommit fram. Så lång ny väntan. Så är inte inne så mycket nu.

God Jul på er! Hoppas 2015 blir vårat år.

När börjar du nästa kur? Jag borde få mens nu mellan jul och nyår och kommer då ta nästa kur. Kommer inte heller vara inne så mkt nu under jul.

Ja vi håller tummar för 2015 =)
  • engsan
    Theresan skrev 2015-01-02 12:17:57 följande:

Gott nytt år!

Hoppas att jul och nyår har varit bra för er!

Jag var på ultraljud dagen innan nyår och var fruktansvärt nervös. Blev nästan förvånad när BM helt plötsligt lät oss höra hjärtljuden. Allt var bra och vi fick se bebisen sparka, dricka och suga på tummen. Känns fortfarande helt overkligt.

Blev till på köpet framflyttad 6 dagar och det var ju en bonus. När allt såg bra ut var jag ändå livrädd för att bli backad, blev så förvånad när jag blev framflyttad istället.

Gick in i v. 15 idag.

Hur går det för er?

Så roooligt för dig =) är det redan vecka 15?

Här händer inget. Hoppades att det kanske skulle bli något av sig själv nu under jul när vi har pergouppehåll och jag släppte allt denna månad. Men nu är mensen på g känner jag så det blir ny pergo start om någon dag.

Skulle göra allt för att få vara i din vecka nu!

Stor kram och gott nytt år!!!! ?
  • engsan
    jaksu skrev 2015-01-08 15:10:56 följande:

Jag hoppar gärna in. Har PCO och hypotyeros. Ska på läkarbesök imorgon, får se hur det går där! Ska ta blodprover och lägga upp en plan. 

Välkommen och lycka till =)

Har ni försökt länge?
  • engsan
    Theresan skrev 2015-01-08 16:52:57 följande:

Japp, redan vecka 15, 16 i morgon de sista veckorna har gått fort, hänger knappt med själv.

Håller tummarna för den här omgången!

Ja nu måste det ju gå bra=)

Så här långt har du väll inte gått tidigare?

Idag har jag börjat med ny pergotimekur. Suck! Kommer inte använda stickor eller så nu, jag orkar med den kontrollen nu. Tar det så tar det och hopppas vi prickar rätt helt enkelt.
  • engsan
    jaksu skrev 2015-01-09 09:32:37 följande:

Tack så mycket  45 min kvar, lite pirrigt. Så himla nytt för mig fortfarande, hur går en sådan undersökning till?

Vi har försökt i ca 11 mån nu, skulle vara så skönt att få hormonerna på sin rätta ordning! 

Antar att du vart på undersökningen nu gick det bra och vad kom ni fram till? Har du fått levaxin eller?
  • engsan
    jaksu skrev 2015-01-10 22:01:55 följande:

Hej, ja. Det tog en himla massa blodprover och så ska jag få tid att röntga hjärtat för där hörde dom något(tror inte det hör till hypotyreosen). Ska få svar på tisdag igen om testerna

Oj då hoppas det inte är något allvarligt.

Det är en himla prossedur det här med att försöka få barn och alla hormoner, resan känns lång. Bra att ha denna tråd och skriva av sig lite i. Jag börjar tappa hoppet om att lyckas, men så plötsligt läser man theresans inlägg att det gpr bra för dom nu. Då kommer hoppet tillbaka.

Hur länge gar du ätit levaxin och vilken dis har du? Barn sen tidigare?
  • engsan
    jaksu skrev 2015-01-12 08:47:28 följande:

Ja precis, bättre att veta än att gå ovetande. Det med hjärtat är jag inte så orolig över, så det är nog ingen fara.

Både min PCO och hypotyreos mår jag bra i, det enda är att jag har oregelbunden mens, annars har jag inga större symptom eller besvär av något av det, vet inte om det är till en fördel eller ej, jag är även normalviktig. Är bara så himla orolig att jag inte kommer kunna bli gravid, någonsin. Läser så mycket hemskt och negativt kring detta.. 

Du har inte blivit gravid någongång? Fått missfall?

Vet inte om du lästa tråden från början men jag har en dotter som är 9 år. För ca tre år sedan började jag och min sambo(som inte är pappa till min dotter) att försöka få ett gemensamt barn. Jag har åxå jätte oregelbunden mens och har väldigt sällan egen ägglossning. Men med hjälp av Pergotime har vi lyckats bli gravida 2 ggr inom ett år, dock har båda slutat i MA.

vi vet nu ialla fall att vi kan bli gravida nu är det bara att kämpa på för att få behålla graviditeten åxå. Som sagt så försvinner hoppet ibland och tillochmed ganska ofta. Men viljan att få det där barnet är så stark så man har ändå hopp någonstans där djupt inom sig. Det är tufft allt detta man genomgår men det är det väl värt i slutändan om man får den där lilla bebben!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln