• Anonym (sex)

Jag var otrogen med en som var i beroendeställning till mig

Jag hade sex vid flera tillfällen med en kvinna som stod i beroendeställning till mig. Nu vill hon berätta det för min chef. Alla på jobbet vet att jag har sambo (men det visste inte hon) och jag undrar hur detta skulle påverka mig. Jag vet att det är tillräckligt illa att ligga med någon i beroendeställning, ni behöver inte påpeka det. Rynkar på näsan Men är det värre om de vet att jag endast ville knulla?

• Svar på tråden Jag var otrogen med en som var i beroendeställning till mig
  • FredrikaofDeath

Du har allt lagt en rejäl bajskorv i det blå skåpet, ta ditt ansvar och be om ursäkt till samtliga berörda och försök ta lärdom vettja. Man kan inte vara vuxen och fortfarande låta sitt blodfyllda kön styra livet.. mannen alltså.

• Anonym (Stå ditt kast)

Du vet ju att du har gjort fel, men det hjälper nog inte dej tyvärr. Det är lätt att vara efterklok.
    Erkänn för arbetsgivaren och sambon och hoppas på förståelse! 

• Kjell2
    Anonym (sex) skrev 2014-08-18 21:46:10 följande:

Jag hade sex vid flera tillfällen med en kvinna som stod i beroendeställning till mig. Nu vill hon berätta det för min chef. Alla på jobbet vet att jag har sambo (men det visste inte hon) och jag undrar hur detta skulle påverka mig. Jag vet att det är tillräckligt illa att ligga med någon i beroendeställning, ni behöver inte påpeka det. Rynkar på näsan Men är det värre om de vet att jag endast ville knulla?

Varför du gjorde det är nog rätt irrelvant.

Din sambo lär bli rejält sur och eventuellt sparka ut dig om hon får reda på det.
    Vad din arbetgivare gör beror nog en hel del på omständigheterna, kan bli polisanmälan och rättegång, avsked, omplacering, varning eller bara en utskällning.
    Får dina kollegor reda på det kan du nog förvänta dig ett visst fördömande.

• Anonym (sex)
    Kjell2 skrev 2014-08-19 08:19:42 följande:
    Varför du gjorde det är nog rätt irrelvant.

Din sambo lär bli rejält sur och eventuellt sparka ut dig om hon får reda på det.
    Vad din arbetgivare gör beror nog en hel del på omständigheterna, kan bli polisanmälan och rättegång, avsked, omplacering, varning eller bara en utskällning.
    Får dina kollegor reda på det kan du nog förvänta dig ett visst fördömande.
    Jag menade om det är värre att det bara handlade om sex för min del och att jag lurade henne så att säga för att ha sex med mig? Om jag var single och ville ha ett förhållande hade det kanske varit "bättre" eller inte lika illa?

Kvinnan är vuxen, över 20 år och är inte psykiskt eller fysiskt sjuk. Hade det inte varit ok att inleda en ömsesidig relation med henne?
  • Kjell2
    Anonym (sex) skrev 2014-08-19 08:34:40 följande:
    Jag menade om det är värre att det bara handlade om sex för min del och att jag lurade henne så att säga för att ha sex med mig? Om jag var single och ville ha ett förhållande hade det kanske varit "bättre" eller inte lika illa?

Kvinnan är vuxen, över 20 år och är inte psykiskt eller fysiskt sjuk. Hade det inte varit ok att inleda en ömsesidig relation med henne?
    Är du singel så slipper du probelm med sambon och nog en del moraliska påhopp från kollegor.

Arbetgivaren skiter nog i din familjesituation och varför du gjorde det utan där hänger det mer på vilken typ av beroendeställning, regler på arbetplatsen, vilka roller ni har på arbetplatsen odyl.

• Anonym (sex)
    Kjell2 skrev 2014-08-19 08:43:26 följande:
    Är du singel så slipper du probelm med sambon och nog en del moraliska påhopp från kollegor.

Arbetgivaren skiter nog i din familjesituation och varför du gjorde det utan där hänger det mer på vilken typ av beroendeställning, regler på arbetplatsen, vilka roller ni har på arbetplatsen odyl.
    Okej, tack, trodde att det skulle vara värre eftersom jag bara utnyttjat henne för att ha sex...

Fast kollegorna får inte veta, sköts inte sånt diskret?
  • Kjell2
    Anonym (sex) skrev 2014-08-19 08:46:56 följande:
    Okej, tack, trodde att det skulle vara värre eftersom jag bara utnyttjat henne för att ha sex...

Fast kollegorna får inte veta, sköts inte sånt diskret?
    Din moral stuntar oftast arbetgivaren i. Mer kritisk om er relation utöver sexet, dvs är du chef över henne t ex.

Om kollegorna får reda på det hänge om någon skvallrar eller inte. Tjejen kanske lackar ut helt och skickar mail till alla på ditt jobb. Om du har sambo kanske hon berättar för någon på ditt jobb som sen sprider det vidare.

• Anonym (surf)
    Kjell2 skrev 2014-08-19 09:10:24 följande:
    Din moral stuntar oftast arbetgivaren i. Mer kritisk om er relation utöver sexet, dvs är du chef över henne t ex.

Om kollegorna får reda på det hänge om någon skvallrar eller inte. Tjejen kanske lackar ut helt och skickar mail till alla på ditt jobb. Om du har sambo kanske hon berättar för någon på ditt jobb som sen sprider det vidare.
    Det beror väl på vilken relation de har? Han skriver nämligen att det handlar om en frisk vuxen person. Jag har läst här att t.ex. en universitetslärare får ha sex med en student (men inte examinera studenten) fast hon står i beroendeställning till honom. Om det är en kärleksrelation, why not? Men om lärare har satt i system att förföra unga studentskor och knulla runt bakom sin sambos rygg borde det vara en helt annan situation. Det finns kanske ingen skillnad i lagens mening men han har säkert brytit mot de etiska reglerna på arbetsplatsen (det borde finnas såna?).
  • Honestly

Bara Man Fååår Pumpa Va?

At any moral and physical Cost - både för sambon/frun o den utsatta

Bara Man Får Pumpa o få Känna F--tFriktion Runt o Längs K---n va

vad har du för jobb - är du plit eller polis?

• Kjell2

Har TS t ex satt i system att förföra nyanställda så kommer nog arbetgivaren säga något.

Är det någon i beroendeställning utanför jobbet, t ex någon i fotbollslaget hamnar det lite utanför arbetgivarens horisont.

Jobbar han som präst och är sambo och har inlett en relation med någon ung församlingmedlem kan nog arbetgivaren har synpunkter.

Om TS har någon form av formell makt över tjejen, t ex lönesättande, så lär arbetgivaren reagera.

Är bara TS en vanlig singel som inlett en KK relation eller käreleksrelation med en sommarjobbare han handleder så har arbetgivaren svårt att säga något om  det inte finns uttalade regler om förhållanden på arbetplatsen. Förutsatt att inga förmåner eller likande har getts.

• Anonym (surf)
    Kjell2 skrev 2014-08-19 09:36:47 följande:

Har TS t ex satt i system att förföra nyanställda så kommer nog arbetgivaren säga något.

Är det någon i beroendeställning utanför jobbet, t ex någon i fotbollslaget hamnar det lite utanför arbetgivarens horisont.

Jobbar han som präst och är sambo och har inlett en relation med någon ung församlingmedlem kan nog arbetgivaren har synpunkter.

Om TS har någon form av formell makt över tjejen, t ex lönesättande, så lär arbetgivaren reagera.

Är bara TS en vanlig singel som inlett en KK relation eller käreleksrelation med en sommarjobbare han handleder så har arbetgivaren svårt att säga något om  det inte finns uttalade regler om förhållanden på arbetplatsen. Förutsatt att inga förmåner eller likande har getts.

Du säger i sista meningen om TS var vanlig single, men om han var gift då? Är det någon skillnad?
  • Kjell2
    Anonym (surf) skrev 2014-08-19 09:51:59 följande:
    Du säger i sista meningen om TS var vanlig single, men om han var gift då? Är det någon skillnad?
    Ur vilken aspekt? Moraliskt - ja. Arbetsrättsligt - nej.

Arbetgivaren kanske tydligt påpekar för den anställda det olämpliga men så mycket mer kan arbetgivaren inte göra. Nu förutsätter jag inget chefsansvar, förmåner eller liknande.

Sen finns det speciallfall. Jobbar TS på ett jobb med väldigt hög säkerhetsklassning så kanske det finns regler för att frivilligt sätta sig i en situation där utpressning kan uppstå.

Svar på tråden Jag var otrogen med en som var i beroendeställning till mig