Inlägg från: Panda79 |Visa alla inlägg
  • Panda79

2 eller 3 barn??!!

Jag har en flicka på 5 och ett halvt år och en pojke på 7 månader. Allt känns bra och ganska lätt med de 2 barn jag har,funderar fram och tillbaka på om vi ska skaffa ett 3:e barn när min pojke är 2 år ungefär...! Har alltid velat ha 3 barn,men jag är lite rädd för att det ska bli kaos,jobbigt!? Ni därute som har 3 barn hur känner ni?Är det många nackdelar med 3 barn?

• Svar på tråden 2 eller 3 barn??!!
  • Panda79

Åh nu blir jag ännu mer sugen på en 3:a efter alla positiva kommentarer:)) fyller ju 35 nästa månad så vill inte vänta för länge heller, Tänkte isåfall att vi skulle börja försöka nästa sommar.Men hur gör/ gjorde ni när den yngsta skulle sova?Nu när jag fick min pojke så var ju min dotter 5 år så jag kunde lätt gå in i ett annat rum för att lägga honom ( flera gånger om dagen) medan min dotter tittade på tv eller lekte ,men tänk har man en 2 åring och en nyfödd så blir det svårare.2 åringen springer väl in och stör hela tiden?! Hur gjorde ni?

• Panda79

Ja man måste fundera på det här med boendet...har en 3: a på 86 kvm,fungerar några år sedangår det ju inte.Kan man inte bo i en 4: a med 3 barn?Så kan två av dem dela rum? Är det någon som har det så? Kan de dela rum föralltid eller är det dumt? bil har vi,reser inte mycket och jag skulle orka med att stötta 3 barn under uppväxten.Har mormor som kan avlasta lite.Har man tid till alla tänker jag med på.?Det gäller väl att planera ännu mer än vad man gör nu:) hehe.

• Panda79

Tror också att man kanske ångrar sig sen... Tror ni att 2 av barnen kan dela rum för alltid? Är det dumt? Har alla eget rum nuförtiden ?

• Panda79

Ja...men alla har ju inte råd att köpa hus.En 4: a ( lägenhet) har vi råd med men en 5:a ..nej.Bor i en storstad och det kommer att bli jöttedyrt,det var därför jag tänkte att då får de 2 minsta dela.Om vi har 2 år mellan de yngsta borde det väl funka? Fast tänk om man får en flicka nu då...då är de 2 yngsta en flicka och en pojke och de kanske inte vill dela sen...hmmmm mycket att tänka på. ...hur gör man då.Jag och pappan hade kunnat sova i vardagsrummet,men sen om man vill sova tidigt någon dag kanske någon väsnas i vardagsrummet ....hehe....

• Panda79

Ja,,, jag fyller 35 om en månad och är rädd för att vänta för länge så att man blir för gammal.Tog oss 2 år att få vår bebis vi har nu,eftersom vi fick ett missfall på vägen :( men 2,5 eller 3 år emellan barnen borde väl vara bra? Eller?

• Panda79

Jag tänkte att 2-3 emellan är det bästa,men inte mer än 3 år eftersom min första är det 5 års skillnad med lillebror så skulle jag vilja ha min tredje i lite närmare ålder .Tänker mycket på det här med eget rum osv...hmm..mycket att tänka på

Svar på tråden 2 eller 3 barn??!!