2 eller 3 barn??!!
Jag har tre barn och tycker att det är fantastiskt. Inte alls jobbigt med en trea. Men å andra sidan har vi tätt mellan de första (16 månader) och sedan var de 4 respektive 5,5 när tredje föddes. Jösses vilken skillnad
!
Jag har tre barn och tycker att det är fantastiskt. Inte alls jobbigt med en trea. Men å andra sidan har vi tätt mellan de första (16 månader) och sedan var de 4 respektive 5,5 när tredje föddes. Jösses vilken skillnad
!
Jag tyckte det var enklare med 3 barn än med 2. Avundsjuka och konkurrens försvann och ungarna bråkade mindre. Känner flera andra som upplevt samma sak.
Åh nu blir jag ännu mer sugen på en 3:a efter alla positiva kommentarer:)) fyller ju 35 nästa månad så vill inte vänta för länge heller, Tänkte isåfall att vi skulle börja försöka nästa sommar.Men hur gör/ gjorde ni när den yngsta skulle sova?Nu när jag fick min pojke så var ju min dotter 5 år så jag kunde lätt gå in i ett annat rum för att lägga honom ( flera gånger om dagen) medan min dotter tittade på tv eller lekte ,men tänk har man en 2 åring och en nyfödd så blir det svårare.2 åringen springer väl in och stör hela tiden?! Hur gjorde ni?
Ja man måste fundera på det här med boendet...har en 3: a på 86 kvm,fungerar några år sedangår det ju inte.Kan man inte bo i en 4: a med 3 barn?Så kan två av dem dela rum? Är det någon som har det så? Kan de dela rum föralltid eller är det dumt? bil har vi,reser inte mycket och jag skulle orka med att stötta 3 barn under uppväxten.Har mormor som kan avlasta lite.Har man tid till alla tänker jag med på.?Det gäller väl att planera ännu mer än vad man gör nu:) hehe.
Tror också att man kanske ångrar sig sen... Tror ni att 2 av barnen kan dela rum för alltid? Är det dumt? Har alla eget rum nuförtiden ?