Anonym (Styvmorsa) skrev 2014-08-25 02:06:47 följande:
SupersurasunkSara.
Ja, vi behöver absolut någon tredjepart i detta för att kunna lösa.
För egen del tänker jag inte ta upp något utan att ha en tredjepart närvarande.
Jag tror tyvärr dock inte det kommer att gå igenom med de andra i familjen, har föreslagit att vi alla ska tala ut och försöka reda ut.
Den yngste var lite rädd i början när jag och pappan väntade barn, lite rädd att vi skulle glömma bort hen och inte älska hen på samma sätt.
Men det var något som glömdes fort bort när syskonet kom (åtminstone vad jag har trott, men mycket av vad jag trott har vänts emot mig).
När det gäller det skämmas så verkar det inte existera, känns mer som det är hens rätt för alla är "dumma mot mig".
Börjar på att bli lite arg i det hela, för det är inte bara jag som råkat ut för förtal.
Det är både biomor, far, styvfar, vänner till hen.
Det känns som att inget av allt som hen målat upp verkar stämma längre och hen bara målar upp sig som ett offer oavsett vad som dyker upp när det gäller sanningar eller lögner.
Blir så less på att det hela ska bara slätas över och det ska ageras som det aldrig inträffat.
Jag förstår att du blir less, men det är många som har det synsättet (har en vän som nyss bröt med sina föräldrar pga det) tyvärr.
Ring och boka tid och vill ingen annan gå med så gå själv. DU behöver nog prata med någon iaf så att du kan reda ut dina tankar ordentligt.
Det är lätt att ge råd när man inte själv är mitt i det, men jag hade nog inte kunnat leva kvar om det fortgick detta.