• Anonym (Fransen)

Längre ögonfransar!

Hej, jag lägger denna träd i den här kategorin bara för att jag känner för att vara anonym när jag lägger upp bilder, men till saken, jag har mini ögonfransar, alltså så små att det inte ens hjälper att använda maskara för att få dem att synas.. Så små. Jag har hört att man kan använda små mängder utav mandelolja på ögonfransarna, så jag vill bara fråga om det är någon som har testat det och fått det att funka? Tacksam för svar!

Här ser man hur korta dessa ögonfransar är..

• Svar på tråden Längre ögonfransar!
  • Långbenopluto

Om det inte funkar att ha mascara på dom där så har du fel sminkteknik!

Min vän har betydligt mindre än dig och får jättefina med mascara.

• Anonym (fransen)

Inget som helst fel på de ögonfransarna! Be om råd av någon som jobbar med att sälja smink, som kan hjälpa dig att hitta den bästa mascaran. Olja på fransarna är säkert bra, men kommer inte att göra för själva hårväxten, tyvärr.

• Anonym (Fransen)

Tack för era svar!!

• TigerLilySwe

Det finns serum ( eller vad det heter) som man penslar på morgon och kväll, preparaten kom för ett par år sedan. En del var väl lite hälsovådliga och hamnade på konsumentverkets svarta lista, dock ej det jag använde. Nu minns jag inte längre vad det hette- men verksamt var det!

Min asiatiska väninna som inte har något synbart ögonlock utan bara två hudveck har haft sina ögonfransar helt undanskymda vilket gav henne en gammal människas ögon. Hon köpte "original"preparatet på KICK och helt fantastiskt bra blev det på henne. Plötsligt fick hon långa fina fransar som letade sig ut ur sina gömmor.

• Anonym (Köp ej på KIcks)

Se upp med serum om de fortfarande säljs. 

Kicks sålde ett jättebra innan katastroflarmen kom. De säljer fortfarande samma produkt men med ändrat till ett betydligt sämre innehåll men till samma hutlösa pris. Köp det inte!

• Anonym (fransen)

Jag skulle inte vilja ha någonting som var "lite hälsovådligt" på mina ögonfransar... Om Kicks har ändrat innehållet i någon "jättebra" produkt som en följd av katastroflarmen kanske den inte var så jättebra i alla fall?

• TigerLilySwe

Det jag och min väninna hade var ej med på konsumentverkets lista och vi upplevde ej heller några problem alls. Men jag vet att de problemen finns/fanns och därför skrev jag det tydligt i mitt första inlägg. Mitt kostade ca 250 kr och var väsentligt billigare än det min väninna köpte på KICK. Däremot var hon oerhört nöjd och kunde för första gången i sitt liv känna sig kvinnlig, normal i utseende och det gjorde faktiskt mycket för hennes utseende och självkänsla. Hon säg inte längre ut som en gammal och trött människa, tvärtom. Jag hade gärna kört en omgång till. Fransarna blev långa och läckra!

• Anonym (fransen)
    TigerLilySwe skrev 2014-08-19 19:57:14 följande:

Det jag och min väninna hade var ej med på konsumentverkets lista och vi upplevde ej heller några problem alls.

Nu vet inte jag exakt vad det var för fel på de hälsovådliga serumen, men jag vill bara påpeka att många som solar solarium har inte heller haft några problem alls. Innan de har utvecklat hudcancer.
  • Nickolina
    Anonym (fransen) skrev 2014-08-19 18:44:01 följande:

Jag skulle inte vilja ha någonting som var "lite hälsovådligt" på mina ögonfransar... Om Kicks har ändrat innehållet i någon "jättebra" produkt som en följd av katastroflarmen kanske den inte var så jättebra i alla fall?

Det nya innehållet funkar inte alls. De tar 875:- för verkningslöst innehåll.

Vad jag vet så finns inget lagligt som funkar.
  • Anonym (TsFransen)

Okej, får kika på serum. Tror ni att det finns på Apoteket? De säljer ju lite olika produkter för ansiktet och även lite smink, och dessutom om det finns där så är det ju inte en massa skit för 300:- utan något som matar ögonfransarna med näring

• TigerLilySwe

Tveksamt om apoteket tillhandahåller det även om de säljer både glass, chips och böcker nuförtiden. Kolla runt på nätet men stäm gärna av m konsumentverkets lista, för säkerhets skull. Kommer tyvärr inte på det jag köpte själv, det var bra som sören.

• uska81

Varför inte gå till en klinik och göra lösögonfransar? har flera kollegor som gör det... Håller typ 1 månad. Jag har inte testat då mina är naturligt långa. Men på kollegorna ser det fint ut!

Svar på tråden Längre ögonfransar!