Snusann skrev 2016-08-15 14:29:37 följande:
Varit på ultraljud idag, v16+0. Nu väntar jag ju tvillingar denna gången och allting såg bra ut idag vad läkaren kunde se. Båda rörde på sig och deras hjärtan slog. Den ena tvillingen har lite mindre huvud så nu oroar jag mig lite för det men enligt läkaren behöver inte betyda någonting. Någon som har några erfarenheter av det? Huvudet ser i övrigt runt och fint ut och på KUB för fyra veckor sedan såg man att den hade två hjärnhalvor. Den barnmorskan nu sa att det är ju individuellt hur stort huvud man har och så kan det ju vara...
Känns i alla fall så väldigt skönt att det var liv i magen och att jag inte inbillat mig rörelserna som jag tror mig känt.
Tvillingar! Det vore ju fantastiskt med två på en gång! När är din kritiska period, ganska långt in eller hur? Tror inte du behöver vara orolig över huvudet. Jag har jättelitet huvud och båda mina barn med, men vi är rätt smarta ändå :)
Håller tummarna för alla i tråden! Jag har ibland ett litet sug efter en trea. Men psykiskt och fysiskt orkar jag nog inte det. Tillslut skulle det väl bli en bebis, men det kräver så mycket av psyket och kroppen att vara gravid de första tre månaderna att jag inte orkar göra det flera gånger till i onödan. Är så tacksam för mina pojkar ändå, efter allt vi gått igenom är de små underverk.
Lycka till alla! Tillslut går det ändå för oss första även om vägen är lång och krokig!