• Carnitas

Avtändning... Heroin. långt.

Anonym (hej) skrev 2014-08-20 13:25:10 följande:
    Jag har själv slutat med opiater (heroin och metadon) cold turkey för 8 år sedan. Inga behandlingshem eller möten (men det hade nog gjort det jävligt mycket enklare) (eller både och, ville helst slippa daglig kontakt med andra som tog återfall hela tiden).

Första året var jobbigast, men gradvis blir det ju bättre.
    AT varade ca 6 veckor på metadonet för min del. Men det blev ju också gradvis bättre dag för dag, även om det kändes väldigt hopplöst ett tag.

Men allt det där med år av AT, det stämmer helt enkelt inte. Däremot kan vissa psykiska problem orsakade av drogen eller som redan fanns där innan drogen vara lite jobbiga.

År av AT de som säger detta ljuger.

Däremot så hade man ju trots allt även ett psykisktberoende.

Och detta kan göra sig påmint mycket långt efter man har slutat.

Men ska inte blandas ihop med AT, som är en fysiskt reaktion på att man inte får sin opioid eller opiat.

Som kan hålla i sig i ett antal veckor(6-8 veckor) om man är en inbiten missbrukare.

Det värsta kan man säga är upp till 14dagar efter man slutat, men givetvis skiljer sig från en person till nästa.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-04 19:45:05 följande:
    Äh, sitta och skriva sånt här trams på ett forum. Riktiga knarkare är knappast uppkopplade på nätet och den stulna datorn är sedan länge såld, och pengarna har gått åt knarket. Ryck upp dig!!!
    Haha, gå till flashback, där sitter det hundratals och öser sig i droger och är uppkopplade mest hela tiden.
    Jag tror du bara tror, att alla missbrukare sitter i någon trappuppgång och skjuter heroin.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-04 20:30:21 följande:
    Inte alls vad jag tror, jag tror att majoriteten hobby knarkare som söker uppmärksamhet gör det så här. Sitta på nätet och prata om antändning, om du fattar hur löjligt det låter. Det finns dom som är "riktigt" sjuka och är dom knappast uppkopplade på Flashback eller här på FL.

Här som flashback, diskuteraas det om avtändningar.

Vanligare på flashback.

Men familjeliv tillhör snittbefolkning och vill diskutera sina problem.

Detta sker varken du vill eller ej.

Sen tycker jag inte en diskussion om avtändning är det minsta löjlig.

Tvärtom så tycker jag det är mycket allvarligt, och ska hanteras därefter.

Sen sittar inte alla som är missbrukare här eller på flashback, och detta vet du om.

Vi vet alla att en del är hemlösa och begår brott för kunna upprätthålla sin konsumtion.

Andra har jätte gott ställt och har noll problem med pengar, och allt där emellan.

• Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-05 06:49:24 följande:
    Någon med en duktig antändning sitter inte vid datorn och koncentrerar sig, man är SJUK och bryr sig varken om åsikter eller vad som försegår i världen utanför "varken du vill eller ej".

Det är wannabe knarkare som sitter här och fiskar sympatier och vill verka häftiga eller något. Det hade du vetat om du i det verkliga livet hade varit eller stött på en knarkare.
    Finns olika nivåer av avtändning, så visst kan man sitta framför datorn.

Du har en konstig syn på vem som postar här, det är ett tvärsnitt av samhället.
    Vet inte varför du vill sopa verkligheten under mattan, och inte vad du vill uppnå med detta.
  • Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-05 12:04:15 följande:
    Precis, tycker inlägget är skittöntigt.
    Om man bara har sina svart och vitt glasögon på sig, så kan det kanske uppfattas som så.
    Men vi som lever i verkligheten, har tagit av oss svart och vitt glasögonen.
  • Carnitas
    Anonym (Visst) skrev 2014-09-05 06:57:16 följande:
    Eller hur. Tända av på heroin är vidrigt. Det går inte att gnälla vid datorn lixom.

Så det är det här du berättade för familjeliv.

Att antingen har du ingen AT problem med heroin(inte använt).

Och har du tagit 1mg, så är du så sjuk att du inte kan sitta framför datorn.

Du måste väl inse själv hur fel det blir med ett sådant påstående?

Det är ju självfallet att AT har med tid man använt och mängd man vant kroppen vid.

Då kan AT variera från väldans mild, till det tillståndet du pratar om.
    Det är ju enkel logik, att AT är relaterat till dos och tid.
    Så inga som helst problem att sitta vid dator.

• Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-05 15:57:16 följande:
    1Mg, fattar du hur löjlig du låter?

Det var medvetet, då det du sa var löjligt.

Om att man alltid fick AT som gjorde man aldrig kunde sitta framför datorn.

Anonym (Knark) skrev 2014-09-05 15:55:59 följande:
    Vi pratar om avtändning på HEROIN och du sitter inte framför datorn på en sådan. Du vet ju inte ens vad du pratar om.

Inga som helst problem, då AT beroende av dosens storlek, hur ofta och hur länge.
    Det är 101 farmakologi, och inget som helst kontroversiellt.

Jag börjar ana en agenda av dig, än hänge dig till fakta.

• Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-05 16:21:26 följande:
    Det måste vara väldigt lätta droger du sitter och fantiserar om, inte heroin. 

Så du försöker att berätta för folk här, att antingen har man ingen AT.

Eller så har en AT, så man slutar fungera.

Och inget där emellan.

Därför jag sa 1mg innan, men verkar som jag får ta det exemplet igen.

Så om jag blir beroende på 1mg heroin, så kommer jag få en AT som gör så jag inte kan sitta vid datorn?

Nu kommer du igen svara att jag är löjlig och 1mg.

Eftersom du kör svart och vitt, så får du berätta när den AT kommer.

Då den nu inte infinner sig vid 1mg, så när???
    2mg?
    5mg?
    10mg?
    11mg?
    När och förklara varför inte AT kan ske innan ett visst mg.

Sen även påverkar det hur många dagar i rad man använt.
    Då det tar ett tag att uppnå ett fysiskt beroende, som är den som ger dig AT.

Detta är enkel farmakologi.

Svar på tråden Avtändning... Heroin. långt.